Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
24-01-2007

ЕК ОТЛОЖИ РЕШЕНИЕ ЗА ЕКОЛОГИЧНОСТТА НА АВТОМОБИЛИТЕ ЗАРАДИ ВЪТРЕШНИ РАЗЛИЧИЯ

Значителни различия между европейските комисари принудиха председателя на ЕК Жозе Мануел Барозу да отложи важното решение, целящо да направи автомобилите по-екологични, съобщава EUobserver.

Говорител на Барозу вчера потвърди, че колегията на комисарите не е успяла да се споразумее за решението, което трябваше официално да бъде прието днес, за принуждаването на автомобилните производители да ограничат емисиите на въглероден двуокис.

„Председателят на комисията реши да отложи автомобилния пакет", заяви говорителката.

„Просто ни трябва малко повече време за да изградим широк консенсус в комисията за най-добрите начини за постигане на целите, за които сме се споразумяли", добави тя.

В центъра на разделението в комисията стои борбата между комисаря на индустрията Гюнтер Ферхойген и комисаря по околната среда Ставрос Димас.

Димас иска да наложи задължителни цели за автомобилните производители, които не можаха да изпълнят доброволните задължения, приети през 2004г. Ферхойген обаче не иска автомобилната индустрия да бъде обвързана със задължителни цели.

Според споразумението от 2004г. автомобилните производители обещаха да намалят емисиите на СО2 до 140 грама на километър до 2008г., но няма да успеят да постигнат заложените показатели.

Барозу изглежда, че клони повече към позицията на Димас, като говорителката му обяви, че „председателят смята, че има нужда от законодателство за да бъдат изпълнени поставените от комисията цели".

Брюксел ще се опита да постигне компромис по въпроса на някоя от следващите срещи, но различията са неприятни за комисията само две седмици след като Барозу обяви, че ЕС ще води света към нова постиндустриална революция.

Междувременно Германия се обяви на страната на гръцкия комисар Димас, а не на собствения си представител - Ферхойген.

Федералният министър на екологията Сигмар Габриел заяви, че „автомобилната индустрия не се противопоставя на правните мерки". „Може би разговорите, които Ферхойген води с автомобилната промишленост са различни от тези, които автомобилната промишленост води с мен", заяви министърът от страната, която е най-голям производител на автомобили в Европа.

Изказването на Габриел е по повод писмо от Ферхойген до Барозу от ноември, в което германския комисар се обявява против екологичното лидерство на Европа за сметка на индустриалната конкурентноспособност.

 




 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.