Една от най-амбициозните правителствени инициативи за градеж на държавен имидж пред Брюксел - така нареченият Пресцентър "България в ЕС" - работи благодарение на добрата воля на придобилата известност частна рекламна агенция "ПР енд медиа" ЕООД, установи проверка на Портал ЕВРОПА.
Агенцията на Моника Йосифова предоставя - по всяка вероятност безвъзмездно - на тримата души екип на Пресцентъра свой офис, в който да работят.
Именно на компютри на агенцията, спечелила едни от най-големите комуникационни обществени поръчки, се списват най-позитивните страници за дейността на трипартийното правителство по стръмния път на евроинтеграцията.
Първият европейски президент на България, преизбраният Георги Първанов, пък е ангажирал "ПР енд медиа" за медиа планирането в своята предизборна кампания. Това потвърдиха от фирмата пред Портал ЕВРОПА.
Главният редактор на Пресцентъра "България в ЕС" Георги Готев каза в интервю за Портал ЕВРОПА, че "За наема и компютрите, от Министерския съвет са поискали съдействие от фирмата "ПР енд Медиа" ЕООД, която им е осигурила това помещение и тези компютри."
От интервюто с Георги Готев става ясно, че - улисано в изпълнението на своя присъединителен Екшън-план - правителството вече трети месец не е намерило време да реши някои ключови финансово-организационни въпроси, свързани с функционирането на своя Пресцентър. Например: в чий офис да се помещава той, кой ще плаща наема и - най-вече - кой ще подпише граждански договори с журналистите, работещи за правителството. Заплатите им също се оказват проблем.
Тъй като премиерският съветник по тези въпроси Росен Карадимов упорито не отговаря на мобилния си телефон, Портал ЕВРОПА е отправил запитване направо до министър-председателя, за да изясни защо и как за "домакин" на Пресцентъра "България в ЕС" е избрана именно "ПР енд Медиа". Попитали сме също и фирмата на Моника Йосифова да ни изясни основанието, на което проявява своята щедрост в помощ на правителството и неговите инициативи.
Портал ЕВРОПА припомня, че "ПР енд Медиа" неуспешно участва в обществената поръчка за реклама на електронното правителство. Ведомството на Николай Василев прекрати поръчката - за нередностите в която Портал ЕВРОПА първи писа. Офертите и на трите кандидатстващи фирми не отговаряли на условията, бе мотивът на Василев и неговия екип. "ПР енд Медиа" например не е могла да предостави три препоръки, доказващи, че е вършила дейности, свързани с предмета на поръчката, нито пък изискваното доказателство, че членува в международно призната организация на рекламни агенции.
Припомняме също, че месец преди парламентарните избори на 26 юни 2005 г., фирмата "ПР енд Медиа" спечели обществена поръчка за комуникационни услуги с Министерството на финансите на рекордната стойност от 1 милион лева (без ДДС). Впоследствие "ПР енд Медиа" се занимаваше с предизборната кампания на Милен Велчев.
А в края на 2005 г. фирмата на Моника Йосифова спечели обществена поръчка за популяризиране на е-образованието, за която Министерството заплати 345 000 лева.
Пресцентърът "България в ЕС" започна работа в офисите на "ПР енд Медиа" в блок на БОДК на ул. "Янко Сакъзов" близо месец преди началото на предизборната кампания за президентските избори тази година. Впоследствие от щаба на Първанов обявиха, че медиа планирането на кампанията му е било поверено на "ПР енд Медиа" ЕООД.