Europe.bg
  Hauptseite - Ereignisse
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Ereignisse

  • A+
  • A-
27-04-2010

Кръгла маса в Париж: разширяването и гражданската визия за Европа през 2020 г.

Гласът на гражданите не значи само гласоподаване на изборите – около тази теза се обединиха участниците в кръглата маса по повод представянето на книгата „Европа 2020 – гражданска визия” в Париж на 22 април 2010 г.

Всички участници и гости на събитието в Париж, домакинствано от Информационното бюро на ЕП за Франция, получиха екземпляри от книгата „Европа 2020 – гражданска визия”. Представянето започна с видео-обръщение на председателя на Европейския парламент Йежи Бузек, получено специално по повод промоцията на книгата.

Дискусионната кръгла маса бе посветена на разширяването на ЕС и гражданската визия за Европа - 2020, организирана от Европейския институт, Центъра за модернизиране на политики и Портал ЕВРОПА в партньорство с Информационното бюро на ЕП за Франция и специализирания интернет-портал Touteleurope.fr, чийто главен редактор Лора Даг бе модератор на дискусията.

Сред участниците бе президентът на Висшето училище по журналистика (Ecole Supérieure de Journalisme de Paris – ESJ) Гийом Жобен. Той представи данни за обществените нагласи към членството на Турция в  ЕС, базиращи се на проучване, проведено в учебното заведение точно преди Европа да бъде обхваната от икономическа и финансова криза.

Данните показват, че 30% от студентите на възраст от 17 до 22 години във Висшето училище по журналистика в Париж не се интересуват от това дали Турция трябва да стане член на Европейския съюз. Също толкова, една трета, са против, а 40 на сто се обявяват „за” присъединяването на страната към ЕС. Гийом Жобен смята, че тези данни очертават общата тенденция в нагласите на младите хора.

„Много от респондентите казват, че ние като европейци трябва да сме солидарни и трябва да помогнем на Турция и нейните граждани да развият по-устойчиво своята държава, гаранция за което е присъединяването към ЕС”, каза Гийом Жобен,  президент на ESJ, сравнявайки тези мнения с традиционно скептично настроеното обществено мнение в старите държави-членки.

Президентът на Висшето училище по журналистика обясни, че за сондажа, целящ да регистрира нагласите на младите хора по чувствителната тема за турското членство в ЕС са били анкетирани повече от 120 студенти от различни държави, които се обучават в престижното висше училище. Тези, които са се обявили „за”, са посочили като аргумент, че ако стане член, Турция ще направи Съюза по-силен и ще предизвика икономически растеж.

По думите му тези от студентите, които са отговорили отрицателно на въпроса дали страната трябва да стане член на ЕС, се мотивират с факта, че Турция е мюсюлманска държава и че „ще понижи стандарта ни на живот”, понеже е бедна.

Друг от дискутантите в кръглата маса - директорът на Информационното бюро на ЕП за Франция Ален Баро, който е и бивш евродепутат, коментира от своя страна, че Турция е най-старата страна кандидат за член на ЕС, освен това има третата по численост армия в Европа и че дебатът за присъединяването на страната към ЕС не трябва да се прекратява, „преди да стигне докрай”. Баро посочи, че въпросът за религията трябва да бъде оставен настрана от темата за бъдещето и развитието на ЕС.

„Някои смятат Европа за християнски клуб, други са на обратното мнение. Според мен ЕС всъщност е една светска институционална структура”, каза шефът на Информационното бюро на ЕП за Франция и бивш евродепутат Ален Баро. Той допълни, че именно светският аспект трябва да доминира в позициите по развитието на Съюза, и то не само за следващото десетилетие. По думите му след първата вълна на разширяването, политиците от старите страни-членки са приписвали всички негативи, пред които се изправя ЕС, на новоприетите държави. Според Ален Баро „... ние, европейците, не можем да караме страните-кандидатки да чакат до безкрай”, въпреки призива на видни политически фигури като Жак Делор например, който иска да задълбочим интеграцията в Съюза, вместо да го разширяваме.

Гийом Жобен на свой ред сподели впечатления от гледната точка на своите студенти, които са от различни държави – според него виждането за развитие на Европа в техните очи се свежда до съвсем конкретни неща като визовите ограничения и Шенгенската зона, възможностите за пътуване, за използване на една валута във всички страни. „Не може Норвегия и Албания да са извън ЕС и пътуването до тях да е по по-различен начин, отколкото до съседните им Швеция и Италия например”, заяви Жобен. Той е категоричен, че „София, Париж, Тирана, Осло и т.н. са в еднаква степен европейски градове”.

След представянето пред френска публика на книгата „Европа 2020 – гражданска визия”, създадена от екипа на проекта „Взаимодействаме с Европейския парламент”, директорът на Европейския институт Любов Панайотова се спря на поуките от преговорния процес на България за членство в ЕС, правейки паралел с евентуалните бъдещи разширявания.

„На базата на опита от преговорите с България и Румъния за членство, Европейската комисия постави допълнителни изисквания за практическо приложение на новоприетото законодателство, което да може да покаже действително и ефективно функциониране, да се покаже ефектът от хармонизацията”, посочи Панайотова.

„С други думи след присъединяването на България и Румъния, бяха повишени изискванията към следващите кандидат-членки”, заяви директорът на Европейския институт Любов Панайотова. Тя подчерта разликата между хармонизацията „на хартия” и прилагането на законодателството на практика при проследяване на неговата ефективност. Този риск трябва да бъде избегнат в преговорните процеси на останалите държави, които се стремят към европейско бъдеще, каза още тя и отговори на много въпроси за европейските преговори на България с ЕС и за уроците, които останалите държави могат да извлекат както от грешките, така и от постиженията.

Кръглата маса в Париж обхвана и темата за Стратегията „Европа 2020”, предложена от Европейската комисия. Ален Баро обясни, че тази тема беше включена в дневния ред на пленарната сесия на ЕП тази седмица, без да има гласуване, но че дебатът, провокиран от предложената стратегия, е полезен – както на политическо равнище, така и в държавите-членки. „Гражданите трябва да участват в този дебат – граждански глас не означава само един глас на изборите”, заяви Баро.

Според специалиста по въпросите на европейските институции и политическата интеграция Елвир Фабри от организацията "Notre Europe", която също участва в кръглата маса, сред основните причини за провала на Лисабонската стратегия е фактът, че гражданите не са били включени в нейното изработване.

Трябва да предотвратим навреме опасността, със Стратегията ЕС-2020 да се случи същото, което и с Лисабонската стратегия; и целите, които Европейската комисия залага в нея, да не бъдат постигнати точно поради липса на гражданското участие”, подчерта експертът от “Notre Europe” Елвир Фабри. Тя смята, че Испанското председателство прибързва с процеса на консултации по Стратегията в стремежа си на всяка цена това да бъде приключено до юнския Съвет на ЕС, когато изтича и Испанското председателство. Елвир Фабри смята, че е важно консултациите да бъдат задълбочени и ефективни, дори това да изисква повече време.

Европа не е само един политически и икономически съюз, а трябва да се разглежда и социалното измерение, акцентът да е върху хората – безработица, сигурност и качество на живот, смятат участниците в кръглата маса. Ален Баро репликира, че в един биполярен свят, какъвто според него е днешният, въпросът за силата на Европа става още по-актуален – това е третата по численост на населението световна сила след Индия и Китай.

Кръглата маса е част от проекта „Взаимодействаме с Европейския парламент”, осъществяван с финансовата подкрепа на ЕП чрез ГД „Комуникация”. Участие в нея бе потвърдил и българският евродепутат Метин Казак, който обаче не успя да пристигне в Париж заради проблемите с европейското въздушно пространство вследствие на изригването на вулкана в Исландия. В качеството си на докладчик за търговско-икономическите отношения между ЕС и Турция, Казак ще даде своеобразен принос към дискусията чрез виртуалната платформа http://parliament.europe.bg.



 
Заедно
Radio Sendungen
 
 
 
    mehr 
Analysen
 
 
 
    mehr 
Interaktiv
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter