Europe.bg
  Hauptseite - Ereignisse
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Ereignisse

  • A+
  • A-

ЗАКОН ЗА ИЗБОР НА ЕВРОДЕПУТАТИ - ПЪЛЕН ВАРИАНТ

Пълен текст плюс обобщения и коментари:  

Окончателния текст на Закона за избиране на членове на Европейския парламент от Република България, приет от Народното събрание на 22 февруари 2007 г. На 05 март 2007 г. Президентът Първанов подписа указ за обнародване на Закона за избиране на представители на Република България в Европейския парламент. Припомняме, че Портал ЕВРОПА първи публикува важния закон - сега го вижте и в рубриката "Събития".

Закона можете да видите ТУК

А ТУК вижте как Румъния избира първите си евродепутати, както и как 10-е страни, присъединили се при предишната вълна на разширяването, избраха евродепутати!

Из ВЕСТНИК ДНЕВНИК, Венелина АНГЕЛОВА, 4 март: "В закона е записан безпрецедентно висок изборен праг - 5.56 на сто. Листа, която е подкрепена от по-малко от 5.56 процента от гласувалите, просто не участва в разпределението на местата в Европарламента, а гласовете за нея не се прехвърлят към други участници, както беше досега. Така при ниска активност, каквато се очаква, облагодетелствани ще са малките партии и тези, които като БСП имат твърди ядра от избиратели, защото цената на един мандат ще е по-ниска. Малките формации евентуално могат спечелят и от смяната на системата, по която ще се изчисляват резултатите. За пръв път това ще става по метода "Хеър - Ниймайер", а не по досега използвания - на Д`Онт. След определянето на безспорно спечелените мандати от преминалите националната избирателна квота, което на практика е 5.56 на сто от гласувалите, ще останат един или повече мандати за разпределение. Те ще бъдат дадени на тези, които имат най-голям остатък от неоползотворени гласове. Ако например е останал неразпределен един мандат и има две партии, които се борят за него, ще спечели тази, която има повече гласове над сумата, с която е взела вече мандати. Социолозите очакват цената на един мандат да е около 100 хил. гласа. Ако едната от тези две партии е малка и е получила 105 хил. гласа, тя ще спечели едно място в Европарламента и ще й останат 5 хил. гласа. Друга, голяма партия, пък получава подкрепата на 604 хил. избиратели. Тя ще спечели 6 мандата и ще има остатък от 4 хил. гласа. Така останалият за разпределяне един мандат ще бъде даден на малката партия, защото нейният остатък е по-голям." 

Преразказ на най-важното от българския закон:

КАК И КОГА ГЛАСУВАМЕ?

  • До 30 юни 2007 г. трябва да бъдат избрани 18 български представители за мандата на Европейския парламент от 2004 -2009 г.
  • Ще се гласува с отделни бели бюлетини с малко квадратче за поставяне на знак, отразяващ подкрепата (преференцията) на избирателя за конкретен кандидат. В квадратчето ще бъде изписан и поредният номер на кандидата в листата. Парламентът отхвърли искането на опозицията на изборите за евродепутати да се гласува с интегрална бюлетина.

КОЙ, КЪДЕ И КАК ГЛАСУВА?

  • Дефиниция за принципа за отседналост: право да гласуват имат онези български граждани, чийто постоянен и настоящ адрес се намира в България и са живели през последните три месеца най-малко 60 дни на територията на държави-членки на ЕС. От избирателните списъци ще се заличат имената на гражданите, които имат настоящ адрес към датата на съставяне на избирателните списъци в държава, която не е членка на ЕС. Те се вписват в избирателните списъци след представяне на документ за самоличност и на декларация по образец, че са живели постоянно най-малко през последните три месеца в България или в друга държава-членка на ЕС и не са гласували в същите избори за Европейски парламент.
  • Нямат право да гласуват онези български или чужди граждани, жители на ЕС, които вече са гласували на редовните избори за Европейски парламент през 2005 г. в съответната страна - членка.
  • Чужденци, жители на ЕС, чийто постоянен адрес е на територията на тяхната родина, но живеят в България, ще имат право да гласуват, след като декларират, че адресът им на пребиваване е у нас.

КОГО ИЗБИРАМЕ?

  • Право да бъде избран за член на ЕП от България има всеки български гражданин, навършил 21 години към изборния ден, който има постоянен адрес в България, живял е постоянно най-малко през последните 2 години в България или в друга страна-членка на ЕС, няма гражданство в държава извън ЕС, не е поставен под запрещение, нито изтърпява наказание лишаване от свобода.
  • Право да бъде избран ще има и всеки гражданин на страна от ЕС, който не е български гражданин, навършил е 21 години към изборния ден, няма гражданство в държава извън ЕС, не е лишен от правото да бъде избиран в държавата членка, на която е гражданин, има статут на продължително или постоянно пребиваващ в България, живял е постоянно най-малко през последните 2 години в България или в друга страна-членка на ЕС и с писмена декларация е заявил желанието си да бъде избран.

КАКВО МОЖЕ И КАКВО НЕ МОЖЕ В КАМПАНИЯТА?

  • Сумата за финансиране на предизборната кампания на една кандидатска листа на изборите за евродепутати не може да надвишава 2 000 000 лева.
  • Забранява се финансирането на предизборната кампания със средства от търговски дружества с над 5 на сто държавно или общинско участие или от свързани с тях лица от дружества, в които държавата притежава акции с особени права, както и от държавни общински предприятия. Със средства от чуждестранни физически и юридически лица или от смесени дружества с повече от 25 на сто чуждестранно участие също няма да може да се финансира предизборната кампания.
  • Кампанията няма да може да се финансира и със средства от кандидати и участници в процедура за възлагане на обществена поръчка, която не е приключила и не е изтекъл срокът за обжалване по закона за обществените поръчки, изпълнител по договор за обществена поръчка и юридическо лице в процедура на приватизация.
  • Забранено е финансирането на предизборна кампания и от средства от организатори на хазартни игри, от религиозни институции или от юридически лица с нестопанска цел, извършващи дейност в обществена полза, както и от чужди правителства или от чуждестранни държавни предприятия, чуждестранни търговски дружества или от чуждестранни организации с идеална цел.
  • Даренията за финансиране на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети не могат да надвишават 10 000 лева - за физически лица, и 30 000 лева - за юридически лица.
  • Глоба от 50 до 2000 лева ще се налага на този, който наруши разпоредба на закона.
  • В срок до един месец след изборния ден партиите, коалициите и инициативните комитети трябва да представят отчети пред Сметната палата за набраните и изразходваните в предизборната кампания средства, включително и извлечения от представените за участие в изборите банкови сметки.

(по материали в "Дневник", "Фокус" и други медии)



 
Заедно
Radio Sendungen
 
 
 
    mehr 
Analysen
 
 
 
    mehr 
Interaktiv
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter