Europe.bg
  Hauptseite - Bibliothek - Die EU-Fonds für Bulgarien
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Bibliothek / Die EU-Fonds für Bulgarien

RSS
  • A+
  • A-
22-01-2009

Eвропейски средства в подкрепа на земеделските стопанства

Информационно-разяснителна публикация от проект, осъществяван от обединение "СТРАТЕГМА-Европейски институт" с възложител Държавен фонд "Земеделие".

Мярка № 121 "Модернизиране на земеделските стопанства" от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) 2007-2013 г. цели да подобри конкурентоспособността на земеделието. Това става чрез преструктуриране и развитие на наличните материални мощности в стопанствата и насърчаване на въвеждането на нови технически решения.

Мярката се прилага на територията на цялата страна. За схемата, стартирала на 17 април 2008 г. са планирани средства в размер на 1 040 566 938 евро.

Полезно: Вижте ТУК пълния текст на ПРСР, приложенията към нея, както и преглед на отворените мерки и всички наредби, включително Наредба 8!

Финансовата помощ по мярка 121 се предоставя на земеделски производители или признати организации на такива. Предвижда се финансиране на проекти, насочени към цялостното подобряване на дейността на стопанството, включително внедряване на иновативни технологии и продукти и подобряване на хигиенните и екологични изисквания, така че продукцията да бъде с по-високо качество.

Минималният размер на допустимите разходи, за които може да се кандидатства, е 3 500 евро, а максималният – 1 500 000 евро. Финансовото подпомагане на кандидатствалите проекти може да бъде в размер между 50% и 65% от одобрените разходи до края на 2009 г. и между 40% и 60% за периода 2010-2013 година в зависимост от групата, в която попада фермерът. По-високите размери на финансиране за предназначени за млади фермери, земеделски производители в необлагодетелствани райони и в обхвата на местата по националната екологична мрежа Натура 2000. За опазване на водите от замърсяване с нитрати от селскостопански източници се отпуска най-голяма финансова помощ – 75%.
На Портал ЕВРОПА е поместена по-детайлна информация за групите, в които попадат фермерите, за процента финансова помощ по години, както и за реда и условията за кандидатстване по мярката:
Финансовата помощ за одобрени проекти до 31.12.2009 г. е в размер на:

1. 65 % от общите допустими разходи за млади фермери в необлагодетелствани райони;

2. 60 % от общите допустими разходи за земеделски производители в необлагодетелствани райони, които не са млади фермери;

3. 60 % от общите допустими разходи за млади фермери в обхвата на местата по националната екологична мрежа Натура 2000, но които са вън от необлагодетелстваните райони;

4. 55 % от общите допустими разходи за млади фермери в райони, различни от необлагодетелстваните и извън обхвата на местата по националната екологична мрежа Натура 2000;

5. 50 % от общите допустими разходи за земеделски производители, които не отговарят на условията от т. 1 до т. 4 включително.

Финансовата помощ за одобрени проекти след 01.01.2010 г. е в размер на:

1. 60 % от общите допустими разходи за млади фермери в необлагодетелствани райони и/или в обхвата на местата по националната екологична мрежа Натура 2000;

2. 50 % от общите допустими разходи за млади фермери в райони, различни от необлагодетелстваните и извън обхвата на местата по националната екологична мрежа Натура 2000;

3. 50 % от общите допустими разходи за земеделски производители в необлагодетелствани райони;

4. 40 % от общите допустими разходи за земеделските производители, които не отговарят на условията от т. 1 до т. 3 включително.


Мярка 121 за:
• закупуване, строителство или обновяване на сгради, използвани за земеделското производство, вкл. за опазване на околната среда - торосъбирателни площадки, складове за съхранение на биомаса, недвижими активи за третиране на отпадъчни води/утайки, съоръжения за съхранение на силаж и др.;
• закупуване на земя, необходима за изграждане и/или модернизиране на сгради, помещения и други недвижими материални активи, предназначени за земеделските производствени дейности и/или за създаване и/или презасаждане на трайни насаждения;
• закупуване и/или инсталиране на нови машини, съоръжения и оборудване, необходими за подобряване на земеделския производствен процес;
• закупуване на специализирани земеделски транспортни средства.
Условията и редът за финансово подпомагане на проекти по мярката са определени в Наредба № 8 на министъра на земеделието и продоволствието, обнародвана в ДВ - бр. 41 от 22.04.2008 г.
Кандидатите

трябва да са регистрирани земеделски производители: могат да са физически лица, еднолични търговци и юридически лица, както и признати организации на земеделски производители. Общият размер на обработваемите земеделски площи на земеделското им стопанство следва да бъде не по-малко от 1 ха или 0,5 ха за трайни насаждения. Към всички групи допустими кандидати са формулирани и допълнителни изисквания.

Допустими за финансово подпомагане

са разходите, предназначени за постигане на целите на ПРСР. Средствата, отпускани на земеделски производители са за инвестиции, свързани с производство, съхранение и преработка само на собствени земеделски продукти, както и подготовка на продукцията за продажба. Помощта за признати организации на производители е насочена към производство, съхранение и подготовка за продажба на продукция, произведена от членовете на земеделската организация. Инвестицията трябва да е от полза на цялата организация.

Не са допустими за подпомагане инвестиции в преработка на земеделски продукти на производители, чиито доходи от преработка на земеделска продукция са над 50% от всичките им доходи. При юридическите лица минимум 50% от общия приход за предходната година трябва да е от земеделски дейности, преработка на земеделска продукция и/или услуги, директно свързани с аграрни дейности. Недопустим разход е закупуването на оборудване и машини втора употреба, както и разходи за възстановимо ДДС, за лизинг, за поддръжка, наеми и др.

Основно правило за допустимост на разходите е те да са направени след подаване на проекта в Разплащателната агенция (РА) и преди изтичане на срока на действие на договора за финансиране. Изключение правят разходите за консултации по изготвянето на проекта, включително хонорари за правни услуги, архитекти и инженери, както и разходите за закупуване на земя и сгради, свързани с производствената дейност на стопанството. Те трябва да са извършени не по-рано от 1 година преди датата на подаване на заявлението за подпомагане.


Мярка 121 за:
• създаване и/или презасаждане на трайни насаждения, вкл. десертни лозя, медоносни дървесни видове за производство на мед, бързорастящи храсти и дървесни видове, използвани за производство на биоенергия и др.;
• достигане на съответствие със стандарти на Общността и други международно признати стандарти;
• инвестиции в пчеларство;
• инвестиции в напоителни съоръжения.

Финансовата помощ се изплаща

след извършване на цялата инвестиция. Това означава, че кандидатът трябва да осигури необходимите финансови средства, с които да изпълни предвидените дейности. Помощта ще бъде предоставена след приключването на дейностите и одобряване от РА на направените разходи. Възможно е кандидатът да получи авансово плащане на стойност, по-голяма от 1 500 евро и не надвишаваща 20% от одобрената безвъзмездна помощ. Предвидено е и едно междинно плащане, което подлежи на одобрение от РА. То се допуска, при условие, че неговият размер е по-голям от 3000 евро.

Всички дейности за изпълнение на проектите трябва да бъдат извършени до 24 месеца от датата на подписване на договора, като получателят на помощта не бива да продава или преотстъпва придобитите активи, а да ги ползва по предназначение. Подпомогнатата дейност не трябва да бъде преустановявана с изключение на сезонните производства, когато съществуват такива. При нарушения ползвателят връща получената помощ заедно със законната лихва върху нея.

Повече подробности по темата, както и актуална информация, могат да бъдат намерени на интернет страница на МЗХ http://mzh.government.bg и на интернет страница на РА към ДФЗ http://www.dfz.bg.

Проект "Подготовка на журналистически материали, предназначени за отпечатване в регионални печатни медии във връзка с изпълнението на стратегия за публична информационна кампания за прилагане на мерките по Програмата за развитие на селските райони в Република България".


 
Заедно
Aktuelles
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter