Europe.bg
  Hauptseite - Bibliothek - Die EU-Fonds für Bulgarien
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Bibliothek / Die EU-Fonds für Bulgarien

RSS
  • A+
  • A-
22-03-2009

В-к "Знаме" - Пазарджик: До края на 2013-а 116 милиона влизат в българските лозя

Представяме ви публикация на вестник „Знаме” – Пазарджик, посветена на изложението „АГРА-2009” и семинарите на СТРАТЕГМА-Европейски институт”.

За пръв път гроздопроизводителите искат пари за застраховане и за реклама.

Стартира Националната програма за развитие на лозаро-винарския сектор. През следващите четири години българските гроздопроизводители ще чакат помощ най-вече от нея, като максимумът, който могат да усвоят, е 112 милиона евро. В по-голямата си част финансирането е осигурено от Европейския съюз, България обаче дофинансира.

Марките са три - “Преструктуриране и конверсия на винените лозя”, “Промоция в трети страни” и “Застраховане на реколтата”. Първата е в сила от три години, останалите са отворени за пръв път.

Именно

двете нови мерки забавиха с няколко месеца отварянето на програмата,

защото тя трябваше да тръгне още в началото на 2009-а.
 
За пари по нея може да се бори всеки собственик, наемател или арендатор на лозов масив с регистрирано стопанство.
 
- Дори един-единствен декар, очертан в Системата за идентифициране на земеделските парцели, е достатъчен - подчерта Матрин Синжирлиев, експерт в сектор “Вино” към Държавен фонд “Земеделие” по време на организираната от агенция “Стратегма” и Европейския комитет среща със земеделски производители и журналисти в рамките на Международното селскостопанско изложение “Агра” в Пловдив.

По първата мярка се финансират преструктурирането на винените лозя. Целта е да се повиши конкурентоспособността на българските гроздопроизводители.

Пари са предвидени и за изграждането на тераси и системи за капково напояване, за увеличаване размера на обработваните декари, за

замяната на по-нискокачествените винени сортове с по-добри

Финансова помощ може да се иска също за присаждане, подмяна на местонахождението на масивите, засаждане на повече лози на хектар, подобряването на методите и технологиите за управление на самите стопанства и други. Възвращаемостта на направените инвестиции е до 75 процента, като за всяка отделна дейност процентът е различен.

Европа обаче толерира най-вече презасаждането на площи

- Мярката за преструктуриране и конверсия започна да се прилага в България още преди 3 години - уточни г-н Синжирлиев. - Всъщност тя бе мярката, с която Разплащателната агенция стартира дейността си. Налице са и първите усвоени средства - от 2007-а досега те са близо 20 милиона евро.

За тази година са предвидени нови 6 милиона и 431 хиляди евро, а очакванията на експертите са, че интересът към първата мярка ще е най-голям. Ето защо те работят над възможността пари, останали от останалите две мерки, да могат да се прехвърлят по първата.
 
Средствата по втората мярка се отпускат за

промоции в трети страни

- Целта е да се повиши интересът към българските регионални и трапезни вина, да покажем пред света разнообразие от сортове, да убедим тамошните потребители, че нашето вино е по-добро от много други. Означенията за сорт и реколта са задължителни. Насърчаването на търговията в чужбина също е сред целите на мярката - обясни експертът от сектор “Вино”.

Бюджетът по нея за следващите четири години е 11 милиона евро, а за 2009 - 1 милион и 500 хиляди евро. Те трябва да бъдат използвани за популяризиране и реклама,

за участия в международни събития, панаири и специализирани изложби,

както и за съвместни промоции с други страни-винопроизводителки. Малките и средните предприятия, които организират тези кампании, също могат да кандидатстват по втора мярка. Както и сдруженията.

Ползването на рекламни агенции е позволено

Възстановяват се до 80 процента от направените разходи.
 
Третата мярка е “Застраховане на реколтата”.

- За пръв път българските гроздопроизводители ще бъдат предпазвани от загуби, следствие от събития, независещи от човешка намеса - подчерта Мартин Синжирлиев. - Загуби, срещу които лозарите не могат да се защитават сами. Нито пък да ги планират. Тук имам предвид

градушки, пожари, наводнения, измръзване, изсъхване на лозите, бури, нападение от животни, птици, болести

и други природни бедствия.

Всеки стопанин сам избира застрахователната компания. Ще му бъдат изплатени 80 процента от полицата. До 2013-а по третата мярка на България ще бъдат отпуснати 10 милиона евро, а за тази година - 1 милион и 560 хиляди евро.

И по трите мерки инвестициите, получили финансиране, могат да се реализират в продължение на 5 години. Всеки сам решава кога ще си вземе парите - накрая, поетапно или предварително. За

авансовите плащания

одобрените трябва да представят единствено банкова гаранция в размер на 120 процента от инвестицията.

- Възвращаемостта е наистина голяма - подчерта г-н Синжирлиев. - Общият бюджет на програмата до 2013-а ще се увеличава с около 3 милиона евро през всяка следваща година. Но пък после идва краят на буферния за България период и подпомагането от ЕС ще намалее. Ето защо моят съвет е

лозарите да кандидатстват през следващите четири години

Документите се попълват по образец и се приемат само в централното управление на Държавен фонд „Земеделие”. Най-важен е инвестиционният проект, описващ планираната инвестиция. Изготвянето му не е сложно и

не е необходимо да се ползват услугите на консултанти,

е мнението на хората в сектор “Вино”.

Припомняме, че подпомагането за закупуване на съоръжения, изграждане на сгради и т. н. е по Националната програма за развитие на селските райони.

В Европа има свръхпроизводство на вино и ЕС отпуска средства за трайно изкореняване на насаждения. България е част от общия европейски пазар и затова подобна схема също се очаква да стартира. Тя обаче в момента се разработва и най-вероятно ще тръгне на 1 август.

Автор: Мария ДЪБОВА, в-к "Знаме" - Пазарджик, дата на публикуване: 5 март 2009 г.


 
Заедно
Aktuelles
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter