Europe.bg
  Hauptseite - Bibliothek - Die EU-Fonds für Bulgarien
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Bibliothek / Die EU-Fonds für Bulgarien

RSS
  • A+
  • A-
02-08-2007

ОТ ЕСЕНТА ЗАПОЧВАТ ОБУЧЕНИЯ НА СРЕДНОТО НИВО МЕНИДЖЪРИ С ПОМОЩТА НА ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ”

Асоциация „Българска бизнес мрежа" очаква старта на европейската оперативна програма „Човешки ресурси"; фирмите имат нужда от развиване на средния мениджмънт.

Асоциация „Българска бизнес мрежа" стартира специална програма за обучение на средното ниво мениджъри в българските малки и средни предприятия.

Стратегията предвижда анализ на нуждите на компаниите за повишаване управленските умения на средното ниво във фирмите, организиране на обучения, семинари и срещи за обогатяване на познанията и компетенциите на тези кадри. Факт е, че към момента собствениците и управителите на фирмите у нас все още се нагърбват с всички проблеми в компаниите си - от най-малкия  до най-големия, трудно делегират по-широки правомощия на средния персонал. Това е така, защото този тип служители имат нужда от по-висока квалификация по отношение на мениджмънта. На практика средните мениджъри са тези, които всекидневно изпълняват оперативните задачи, следят за производствения процес, ръководят отделните звена в компаниите и т.н.

Ролята на собственика или управителя е да мисли по- глобално, да планира посоките на развитие на компанията с години напред, да осъществява стратегическите контакти на фирмата,  а за това му трябва време.

В. Димитрова
„В условията на членството ни в ЕС и предизвикателствата на европейската конкуренция, задълженията на управителите стават много по-големи. В този смисъл особено значение за просперитета и нормалното функциониране на една компания придобиват уменията на хората, които са второ и трето ниво под собственика. Ето защо ББМ направи проучване сред своите членове и установи, че има спешна необходимост от работа със средния мениджмънт", коментира председателят на ББМ Вержиния Димитрова.

Тя изрази удовлетвореност, че съвсем скоро ще стартира оперативна програма „Човешки ресурси", по която в приоритет 2: „Повишаване производителността и адаптивността на заетите" са заделени 218 млн. евро за развитие капацитета на служители и работници в компаниите.

Именно с помощта на тези фондове фирмите ще имат възможност да развият потенциала на своите средни мениджъри, което неминуемо ще се отрази благоприятно на резултатите на компаниите. 

Асоциация „Българска бизнес мрежа" подготвя конкретен план за действие от есента с оглед провеждането на първите семинари.

Неотдавна ББМ започна серия работни срещи със собственици и управители на малки и средни предприятия, които са членове на Асоциацията, за да бъдат те по-подробно запознати с възможностите за кандидатстване с проекти по оперативните програми.

Портал ЕВРОПА вече писа за тези работни срещи.

Припомняме, че ББМ е асоциация на малкия и среден бизнес в България, която съществува вече повече от година. В нея членуват фирми от различни браншове, разположени в цялата страна. С особено внимание ББМ следи държавната политика по отношение на малкия и среден бизнес, подготовката на важни за развитието на фирмите правителствени решения и документи, както и политиката на държавните институции във връзка със стартирането на оперативните програми, чийто ресурси са предназначени и за развитието на бизнеса.

ОЩЕ ЗА ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА "ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ":

6 ПОКАНИ ЗА НАБИРАНЕ НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ПО ОП "РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ"



 
Заедно
Aktuelles
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia