Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Analyses
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Analyses

RSS
  • A+
  • A-
28-02-2006

КОМУНИКАЦИОННА СТРАТЕГИЯ - ОТЧЕТ И КОМЕНТАРИР

До средата на март ще се обявят условията за кандидатстване по Комуникационна стратегия'06 - обещаха от МВнР, отчитайки свършеното за 2005 на нарочна дискусия, свикана от И. Калфин.

“Усвоени са 90,6% от бюджета” – пише на правителствения сайт, видя Портал ЕВРОПА.

Министерството на външните работи е разпределило за 87 проекта 1 милион 743 хиляди 972 лева. Останалото са използвали другите ведомства и министерския съвет. За концерти у нас и в чужбина са платени близо 140 хиляди лева. За семинари - около 370 хиляди, а за образователни дипляни - над 530 хиляди.

От отчета стават ясни следните факти: - Нула инициативи в  10-е нови страни – членки, присъединили се към ЕС през 2004 г.; - Една инициатива във Франция: 300 евро (триста) за провеждането на концерт; - Една инициатива в Германия: 1 500 евро за плакат в Берлин.

Бизнесът и неправителствените организации остро разкрикитуваха механизма, по който се отпускат пари по Комуникационната стратегия на България за присъединяване към ЕС, извежда днес 28 февруари вестник ДНЕВНИК, като отзвук от дискусията.

"Проектите се печелят от не много известни еднолични фирми", "пари се дават на специално създадени за целта фирми", "няма отчетност нито за средствата, нито за постигнатия ефект" - това са част от констатациите, обобщени в ДНЕВНИК.

Като отзвук на отчета на МВнР за това, как са изхарчени петте милиона за миналата година, бТВ показа в своите новини на 23 февруари: една брошура, поръчана от Министерския съвет, на чийто първи 5 страници репортерката е открила 10 грешки, печатни и фактологически. “Брошурата трябва да запознае българина с Европейската конституция, но всъщност само го заблуждава. Така например според брошурата Съветът на Европа и Европейският съвет са едно и също, Европейският конвент е конвенция, а бившият френски президент Жискар Д’Естен е Гишард Дещайнг” – гласи част от текста на репортажа на бТВ.

Междувременно "Европортал", част от интернет-сайта на Министерството на външните работи, помести "Отчет за реализирането на Работната програма за 2005 година в изпълнение на Плана за действие 2002-2006 г. на Комуникационната стратегия за подготовка на членството на Република България в ЕС. Приет от Министерския съвет на 23.02.2006 г." Портал ЕВРОПА припомня, че целта на Комуникационната стратегия е осигуряване на подкрепа за българското членство както в страната, така и в чужбина, и препечатва отчета и двете приложения към него:

Отчет за 2005.doc (111.5 Kb)

Приложение 1.doc (27.5 Kb)

Приложение 2.doc (356.5 Kb)

Тази година е последна за Комуникационната стратегия и са отделени отново 5 млн. лв. Сред нейните приоритети е “популяризирането на България в ЕС”.

На правителствения уебсайт, в съобщението за Комуникационната стратегия-2006, четем: “От общия бюджет са отделени 350 000 лв. за реакция по “горещи теми” – разпределението им ще бъде обсъдено при допълнително възникнала необходимост.”

Портал ЕВРОПА припомня, че в интервю пред Дарик-радио на 18 февруари, външният министър И. Калфин каза: “Е, това действително са нищожни средства. С 2 милиона лева България трудно може да преобърне примерно или да повлияе значително на общественото мнение, затова търсим най-ефективните начини. Вместо да пуснем клип по някоя от европейските телевизии, ние примерно каним група журналисти от водещи медии от Германия, от Франция или от Австрия, организираме им програма в България, така че те с очите си да видят за какво става въпрос. Е, сега няма гаранции, но в повечето случаи тогава, когато са дошли и са се убедили какво става в страната, а не четат само по различни материали, излизат положителни материали за страната. Така че за това се използват тези средства.”

Влиятелният коментатор на ДОЙЧЕ ВЕЛЕ Георги Папакочев коментира: "...Още отсега над предвидените за Комуникационната стратегия над 1.5 милиона евро са надвиснали претенциите и апетитите на министерства, ведомства и държавни институции, които предстои да бъдат утвърдени от Министерския съвет. Доколко, обаче, обещанията за прозрачност на обществените поръчки по “усвояването” на тези средства ще бъдат изпълнени предстои да се види тъй като още отсега е твърде съмнително, че заделените суми ще бъдат насочени единствено и само към популяризирането на бъдещото европейско членство."



Actualités
Actualités
Analyses
Interviews


 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia