Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
14-11-2007

ЕС НАЛАГА СТРОГИ МЕРКИ СРЕЩУ ПОДВЕЖДАЩИ САЙТОВЕ ЗА ПРОДАЖБА НА САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ

Днес комисарят на ЕС по защитата на потребителите г-жа Меглена Кунева обяви резултатите от разследване, проведено на територията на ЕС, с участието на националните органи на 15 държави-членки и Норвегия, срещу подвеждащата реклама и некоректните практики по отношение на интернет страниците за продажба на самолетни билети, съобщава Рапид.

Твърдите мерки засягат сайтове на водещи авиокомпании в Европа, на нискобюджетни превозвачи, както и други сайтове за продажба на самолетни билети. Резултатите от проучването показват нередности в над 50 % от всички уебсайтове, по-специално що се отнася до указаните цени, договорните условия и яснотата на предлаганите условия.

През седмицата на 24 - 28 септември, в рамките на първата съвместна правоприлагаща акция във връзка с правата на потребителите (координирана от Европейската комисия), националните правоприлагащи органи на Австрия, Белгия, България, Гърция, Дания, Естония, Испания, Италия, Кипър, Литва, Малта, Португалия, Финландия, Франция, Швеция и Норвегия разгледаха щателно над 400 интернет страници, за да проверят съответствието им с правото на ЕС за защита на потребителите.

Тази мащабна проверка ще бъде последвана от правоприлагаща фаза, в която органите ще се свържат с авиокомпаниите и ще изискат от тях да коригират сайтовете или да дадат разяснения. Днес Комисар Кунева предупреди, че дава на авиокомпаниите четиримесечен срок за отговор. Освен че са заплашени от съдебни мерки, компаниите, които не предприемат действия за привеждане на въпросните сайтове в съответствие с правото на ЕС до изтичането на определения срок, ще бъдат публично назовани и порицани.

„Независимо дали се намират в Брюксел, Барселона, Мюнхен или Манчестър, потребителите заслужават ясно и коректно ценообразуване, без скрити изненади в ситния шрифт на договорните условия", каза комисарят на ЕС по защитата на потребителите Меглена Кунева. „Открихме, че около 50 % от сайтовете за продажба на самолетни билети понастоящем крият разочарования за европейските потребители. Съобщените днес цифри показват, че е налице съществен проблем в сектора. Това е един въпрос от европейски мащаб, който заслужава действия на европейско ниво. Тя добави: „Днес аз отправям възможно най-строго предупреждение към компаниите да предприемат незабавни мерки, за да въведат ред в собствения си двор. Веднъж щом изтече срокът, няма да се поколебая да отида по-далече и да назова и порицая публично компаниите, които продължават да нарушават закона."

След мащабната проверка националните органи ще се свържат с фирмите и ще изискат от тях да дадат разяснения относно действията си. Тези, които не съумеят да го направят, са заплашени от съдебни мерки, водещи до налагане на глоби или затваряне на уебсайтовете им. На практика националните органи ще провеждат разследвания и ще вземат мерки за правоприлагане по делата от национален мащаб.



 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia