Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
12-10-2006

МУТАФЧИЕВ ОБВИНИ ЕК В НЕПОЗНАВАНЕ НА СИТУАЦИЯТА С ГРАЖДАНСКАТА НИ АВИАЦИЯ

Европейската комисия не разполагала с достатъчно информация за извършеното от България в областта на авиацията от 2005 г. и затова отправя остри критики към страната в последния мониторингов доклад. Това заяви вчера транспортният министър Петър Мутафчиев след разговори в Брюксел със заместник-председателя на Европейската комисия и отговарящ за въпросите на транспортния сектор Жак Баро, съобщава Mediapool.

Двамата са обсъдили забележките към българската авиацията.

В септемврийския си доклад ЕК констатира недостатъчна годност на авиопревозвачите, поддръжката, оперативността и лицензирането на екипажите. Ако проблемите не бъдат решени, Общите авиационни власти (JAA) ще откажат признаване на българските превозвачи, което означава ограничение на достъпа до вътрешния европейски въздушен пазар.

Позицията, че ЕК не е добре осведомена за извършеното от Гражданска въздухоплавателна администрация към Министерство на транспорта, беше защитена от министър Мутафчиев преди седмица пред парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации. Така той обясни мерките на Брюксел по отношение на авиационната безопасност.

Според Мутафчиев от година и половина инспектори от Европейската агенция по въздушна безопасност (EASА) и Общите авиационни власти (JAA) не са проверявали българската въздушна администрация. Затова те нямали актуална информация за напредъка на ГВА по отстраняване на забележките.

След срещата със заместник-председателя на ЕК, Петър Мутафчиев обяви, че за него най-сериозният авиационен проблем е бъдещото на самолетите Ан на общоевропейско ниво. Той изрази притеснение, че до март има твърде малко време да се направи нещо и настоя тези самолети да не се спират от движение.

Според специалисти от авиационния бранш, прехвърлянето на проблема само върху сертифицирането на руските самолети е опит да се замаже ситуацията.

Документите, с които Mediapool разполага, показват, че ЕК е била напълно информирана за всички проблеми, с които ще се сблъскат българските авиационни власти и дори са препоръчвали варианти, чрез които да се излезе от кризата.

Два месеца преди да бъде публикуван доклада, от европейската дирекция "Транспорт и енергетика" са изказали сериозна загриженост по отношението на нивото на авиационната безопасност в България.

Сертифицирането на руските самолети от селскостопанската и транспортната авиация са само част от големия проблем, че ЕК няма да признава документите от ГВА по отношение на техническото обслужване на авиокомпаниите, летателната годност, лицензирането на екипажите - дейности, които са част от областта на авиационната сигурност. Това означава, че документите на всички български авиокомпании, издадени от ГВА след 1 януари 2007 г., няма да са легитимни в рамките на общото европейско небе, към което България се присъедини през тази година. И на практика родните авиокомпании няма да имат право да летят.

В Брюксел министър Мутафчиев заяви, че от ЕК е дадена добра оценка за сертифицирането на самолетите и екипажите у нас и дори е изразено очакването, че ако все още има някакви по-малки проблеми, те ще бъдат преодолени до проверката на авиационните инспектори на 26 и 27 ноември. Според транспортния министър, следващата оценка за българския авиационен бизнес и за работата на ГВА ще бъде по - добра от оценката, която комисията даде в доклада си през септември.

Според информация на агенцията, министър Мутафчиев не е отишъл на срещата с Жак Баро с конкретни предложения и план как да се излезе евентуалната криза с българските авиокомпании. Такава ще настъпи, ако документите на ГВА не се признават от Общите авиационни власти. Според експерти, транспортният министър не планирал и смени в системата на въздухоплавателната администрация.

Петър Мутафчиев е поискал от Брюксел три месеца отлагателен срок след 1 януари 2007 година, без това да е преференциално третиране на България спрямо останалите страни - членки на ЕС, които разполагат с руски самолети.

Жак Баро е отговорил уклончиво на искането за отлагателния срок. Той уточнил, че ако има такова решение, България ще бъде уведомена по най-бързия начин.

Междувременно Мутафчиев съобщи, че няма да има български авиокомпании в "черния списък", който ЕК трябва да обяви днес. Като участник в европейския авиационен пазар България изпълнява всички изисквания, свързани със сигурността на полетите.

 



 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia