Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
29-11-2006

ПРЕКРАТЕНА Е ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА ЗА PR НА ЕЛЕКТРОННОТО ПРАВИТЕЛСТВО. ПОРТАЛ ЕВРОПА ПЪРВИ СЪОБЩИ ЗА НЕРЕДНОСТИТЕ

Офертата на "Пи Ар енд медиа" е сред трите декласирани. Фирмата не членувала в международно призната организация на рекламни агенции.

Министерството на държавната администрация е прекратило обществената поръчка, с която търсеше кандидат да прави комуникационната кампания на електронното правителство. Това установи Портал ЕВРОПА чрез справка в Регистъра на обществените поръчки.

Както Портал ЕВРОПА първи беше съобщил, три мощни рекламни агенции подадоха оферти за реклама на електронното правителство - "Крес", "Пи Ар енд медиа" и "Маг адвъртайзинг".

Процедурата се прекратява напълно, категорични са от министерството на Николай Василев.

Като причина за решението ведомството на Николай Василев посочва, че "и тримата кандидати не са допуснати до участие в процедурата поради това, че техните оферти не отговарят на предварително обявените от МДААР условия."

Портал ЕВРОПА е запитал лицата за контакт около прекратената поръчка, защо тя няма да бъде повторно възложена, с оглед на важността на е-правителството, сочено като основен приоритет на в политиката на министерството, оглавявано от Николай Василев. Министърът изтъкваше въвеждането на електронно обслужване като основно предимство на водената от него политика при всичките си срещи с висши европейски представители, които имат роля в оценяване ефективността на държавната ни администрация.

"Маг адвъртайзинг" и "Крес" не са представили доказателства, че са осъществили поне една кампания в сферата на ИКТ на стойност над 300 000 лв. Освен това от "Крес" не са представили изискваните поне три препоръки, свързани с предмета на поръчката. Това е описано като мотив за декласирането.

Най-интересен е случаят с третия недопуснат кандидат: фирмата на Моника Йосифова "Пи Ар енд медиа". Фирмата не е приложила доказателства, че членува в международно призната организация на рекламни агенции. А освен това не е представила изискваните минимум три препоръки. Това е странно, тъй като година по-рано, през 2005, същата агенция печели обществената поръчка на МОН за популяризиране на е-образованието, в която имаше същото изискване да бъдат представени референции. "Пи Ар енд медиа" тогава явно е успяла да приложи препоръки, но незнайно защо през 2006 г. тя не ги е приложила...

Портал ЕВРОПА алармира още през лятото, че има риск от "нагласен конкурс" за определен победител - "Пи Ар енд медиа". Открихме  почти стопроцентова прилика между заданието на обществената поръчка на МДААР с това на друг конкурс - от 2005 година: с него Министерството на образованието поръчва PR на въвеждането на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в училищата. Поръчката бе спечелена от "Пи Ар енд медиа". Стойността на договора е 413 997 лв. Резултатът от усилията за популяризирането на е-образованието е, меко казано, незначителен до този момент.

Е-правителство и е-образование: почти пълно припокриване в условията на конкурса - установи проверката на Портал ЕВРОПА.

Има риск при такива еднаквости да се предположи, че поръчките водят към един и същи изпълнител, смятат запознати.

"Пи Ар енд медиа" беше ангажирана в предизборната кампания на Георги Първанов: ангажимент, който рекламната агенция пое непосредствено след конкурса на МДААР, а министър Николай Василев беше отговорникът в правителството за организацията на президентските избори.

След предупреждението на Портал ЕВРОПА обаче, сигурно е намерен начин поръчката елегантно да бъде прекратена, с цел избягването на по-нататъшни конфузни ситуации, предполагат експерти.

Освен преписването на задания, в тази поръчка има още две обстоятелства, будещи тревога - цената на документацията на поръчката на МДААР е по-висока, отколкото цената на документацията на поръчката на МОН. А заданието е преписано почти едно към едно. Експертите ни са категорични, че възложителят е нарушил последната поправка в Закона за обществените поръчки, която категорично определя, че цената на документацията за участие не може да бъде по-висока от действителните разходи за нейното разработване /Чл. 28, (3) от ЗОП/. Второто странно обстоятелство е, че поръчката на МОН е за по-дълъг срок и за по-малко пари, а тази на МДААР е за по-къс срок и за повече пари. 

Портал ЕВРОПА лично връчи през лятото на Николай Василев копия от двете обществени поръчки, които си приличат като две капки вода. "Ще разгледам това, което ми предоставяте. Всъщност това е нещо, което ние даже препоръчваме - който смята да купува компютри в бъдеще, например Министерството на културата, даваме му нашата поръчка, която има добър резултат, за да види как е направена. И ако иска, да я препише цялата, като смени заглавието" - коментира тогава Николай Василев.

В интервю министърът на държавната администрация допълва: "Явно нашият екип, нашите юристи, са копирали. А може би и нашето, и образователното министерство, са копирали от Министерството на транспорта. Това го казвам малко пристрастно... И това е хубаво, според мен. Аз самият не знаех, че Министерството на образованието е правило такава поръчка. Който иска още - и той да го копира."

В коментар за Портал ЕВРОПА юристи коментираха, че явно "това с преписването на задания не винаги сработва при обществените поръчки".

Коя е фирмата "Пи Ар енд медиа"?

Както писа електронното издание "Медиапул", Моника Йосифова е бивша журналистка, съпруга на банкера Венцислав Йосифов, който ръководеше Първа частна банка до фалита й през 1996 г. Впоследствие Йосифов бе съден като виновен за фалита на банката, но съдът го оправда. Съпругата му направи своя ПР- агенция, която се оформи като лидер в спечелването и реализацията на обществени поръчки по комуникационната стратегия за ЕС. 

В момента Портал ЕВРОПА проучва обстоятелствата около участието на "Пи Ар енд медиа" в работата на прес-звеното на правителството и Външното министерство, т.нар. "Пресцентър България в ЕС". Очакваме обясненията на Моника Йосифова и Сергей Станишев по въпроса.

Още експертни подробности по темата

Пълното наименование на прекратената поръчка е - "Разработване и осъществяване на комуникационна кампания за разясняване на целите и етапите на електронното правителство за модернизиране на държавната администрация и стимулиране на административния й капацитет през призмата на модела "Едно гише".

Решението за прекратяване на процедурата е от 17 август, а правното основание - чл. 39, ал. 1 от ЗОП , т. 2.

В графата "Мотиви" четем дословно:

"За участие в процедурата са подадени три оферти от кандидатите "МАГ Адвъртайзинг" ООД, "РА КРЕС" ЕООД и "ПР енд Медиа" ЕООД, като и тримата кандидати не са допуснати до участие в процедурата поради това, че техните оферти не отговарят на предварително обявените от МДААР условия. Кандидатът "МАГ Адвъртайзинг" ООД не е спазил изискването на МДААР, въведено с т. 5.2, буква "е", параграф втори от документацията за участие в процедурата, да представи доказателства за реализирана през последните две години поне една кампания с финансови параметри, надвишаващи 300 000 лева в сферата на информационните и комуникационните технологии. Офертата на кандидата "РА КРЕС" ЕООД не отговаря на изискванията за т.5.2, буква "е", параграф втори и пети от документацията за участие - да представи доказателства за реализирана през последните две години поне една кампания с финансови параметри, надвишаващи 300 000 лева в сферата на информационните и комуникационните технологии, както и да представи поне три препоръки, свързани с предмета на поръчката. Към офертата си с документите кандидатът е приложил проект на договор с посочена в него цена, с което енарушил разпоредбата на чл. 57, ал. 2 от ЗОП и изискването на т.5.1 от документацията за участие в процедурата. Кандидатът "ПР енд Медиа" ЕООД е представил оферта, която не отговаря на изискванията на т.5.2, буква "е", параграф трети и пети от документацията за участие в процедурата - да се представят три препоръки, свързани с предмета на поръчката, както и не е представил доказателства за членство на дружеството в международно призната организация на рекламни агенции."

Вижте още публикации на Портал ЕВРОПА по темата:

 



 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia