Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
22-05-2007

EП ГЛАСУВА ЗА ПО-СТРИКТНИ ПРАВИЛА ЗА БИОПРОДУКТИТЕ

Окончателният вот за доклада за правилата за биопродуктите се състоя днес след като ЕП прецени, че е постигнал необходимото по това законодателство по време на преговорите със Съвета. В края на март депутатите гласуваха измененията си, но отложиха крайното гласуване, съобщават от пресслужбата на парламента.

На 29-ти март членовете на ЕП гласуваха за по-стриктни правила за биопродуктите и призоваха максималния приемлив праг при случайно заразяване с ГМО да се намали до 0,1% генномодифицирано съдържание. Тогава те решиха да не приемат окончателната резолюция, което би сложило край на процедурата, защото страните-членки отказаха да дадат правото за съвместно решение на Парламента по това законодателство. Въпреки това политическите групи в крайна сметка прецениха, че Съветът е приел достатъчен брой изменения на ЕП относно контрола и сертифицирането, както и изясняването на правилата за употребата на логата. Затова днес депутатите приеха със 611 гласа "за", 61 "против" и 23 "въздържали се" окончателната резолюция.

Биопродуктите, наричани още "органични продукти" са тези, които се отглеждат без използване на пестициди и по начин, който не нанася вреди на околната среда и биоразнообразието. Методите се основават и на принципа на редуване на реколтите и отглеждане на животни без използване на антибиотици и хормони.

Предложението на ЕК гласи, че не е законно да се продават хранителни продукти, които съдържат ГМО, освен ако заразяването е случайно и пак в този случай не трябва да се надминава определения за Общността праг от 0,9% генномодифицирано съдържание. Депутатите гласуваха за максимален праг от 0,1%.

На 29-ти март Парламентът поиска с огромно мнозинство от 585 гласа "за", 35 "против" и 38 "въздържали се" регламентът да се определя по съвместната процедура за решение, защото включва производство и обработка на преработена храна в общия пазар (което е в рамките на тази процедура), а не само на земеделски продукти (което е в обхвата на процедурата консултация). След отказа на ЕК да промени юридическата база на текста депутатите върнаха текста в Комисията по земеделието. В рамките на консултативната процедура Съветът не може да гласува позицията си докато Парламентът не приеме своята в пленарна зала.

Евродепутатите одобриха споразумението на Помирителния комитет между ЕП и Съвета на министрите относно финансовия инструмент „LIFE+" от 27 март.

Финансовият инструмент за околната среда „LIFE+" ще допринесе за опростяването чрез прегрупиране на широк спектър от настоящи програми и инструменти в сферата на околната среда в единна рамка. Тези инструменти включват настоящата програма LIFE, програми с акцент върху горите и градската среда, програмата на Генералния директорат за околна среда за неправителствени организации, както и общия фонд за политическо развитие и изпълнение.

В първоначалния текст на законодателството Европейската комисия предложи 80% от финансирането да се делегира на държавите-членки. Съветът на министрите (държавите-членки) поискаха "непряко управление", при което ролята на ЕК се ограничава до одобряване на проекти, предложени от държавите-членки.

Депутатите успяха да договорят клаузи, които да гарантират, че това делегирано управление няма да се превърне в "ренационализация" на политиката за околната среда:

- проектите ще се избират от ЕК по списък от общи критерии и приоритети

- списъкът от проекти, предадени на Комисията от държавите-членки ще бъде само "за сведение", като от Комисията се очаква "да го вземе в предвид"

-държавите-членки трябва да направят необходимото поне 15 на сто от бюджета да се отделя за трансгранични проекти

- делът на бюджета делегиран на държавите-членки ще бъде 78%, 2% - за ЕК за покриване на разходите, свързани с желанието на депутатите Европейската комисия да има ключова роля.

Също така делегацията на ЕП успя да извоюва реорганизация на начина, по който ще се харчат средствата. Първоначалното предложение предвиждаше само две глави: първата за прилагане на политиките и управление, а втората за информация и комуникация. депутатите добавиха и трета част - природа и биоразнообразие, на която ще се отделя поне 50% от оперативния бюджет. По този начин членовете на ЕП увеличиха финансирането за Натура 2000. Обаче предвид намаленият бюджет за „LIFE+", по-голямата част от финансирането за Натура ще продължи да е от Европейския фонд за регионално развитие и Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони.

Европейският парламент одобри и на второ четене без изменения общата позиция на Съвета за програмата Дафне III на ЕС. Третата фаза на програмата покрива периода 2007 - 2013 г. и е с бюджет 116.85 млн. евро.

Дафне III е програма на ЕС, която подкрепя дейности, свързани с борбата срещу насилието над деца, младежи и жени, както и защитата на жертви и рискови групи. Също така програмата включва като жертви на насилие - деца, млади хора или жени, които са станали свидетели на насилие върху близък техен роднина.

Първоначалното предложение на ЕК беше за обща програма, включваща "Дафне" и "Наркотична превенция и информация", но по искане на Парламента тази програма беше разделена на две програми.

Дафне III е третата фаза на програмата Дафне и е продължение на Дафне I (2000-2003; 20 млн. евро) и Дафне II (2004-2007; 50 млн. евро). За програмата могат да кандидатстват организации от всички държави-членки, както и кандидат членките, държавите от Европейската зона за свободна търговия (ЕФТА) и страните от Западните Балкани.

Програмата ще влезе в сила един ден след публикуването на решението в Официалния вестник на ЕС.

 



 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia