Europe.bg
  Начало - Europe Direct - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Europe Direct / Актуално

  • A+
  • A-
02-06-2017

ЕК представя стратегия за качествено, приобщаващо и ориентирано към бъдещето образование

Европейската комисия прие нови инициативи относно училищното и висшето образование, включително предложение за проследяване на дипломираните висшисти, за да се помогне на държавите членки да събират информация какво правят те след завършване на обучението си.

Общата цел на тези инициативи е чрез поредица от конкретни действия да се помогне на държавите членки да предоставят качествено и приобщаващо образование за всички млади хора, така че те да придобият знанията и уменията, които са необходими за пълноценно участие в живота на обществото, да могат да реагират на новите възможности и предизвикателства, породени например от глобализацията и технологичните промени, и да бъдат в състояние да адаптират образованието си към нуждите на трудовия пазар.

Що се отнася до училищата, данните от държавите членки показват, че са нужни действия в три области, в които подкрепата на ЕС може да помогне да се отговори на важни предизвикателства:

  • повишаване на качеството на училищата и степента на приобщаване в тях;
  • подкрепа за отличните учители и училищни ръководители;
  • подобряване на управлението на системата за училищно образование.

Комисията предлага да допълва действията на държавите членки в тези три области, като подкрепя взаимното обучение, укрепва фактологичната база за нещата, които функционират добре в сферата на образованието, и подпомага националните реформи в държавите членки, които желаят това. Сред примерите за подобна подкрепа са подпомагането на развитието на умения и междукултурното обучение чрез училищни партньорства, мобилност и проекти за електронно побратимяване (e-Twinning) в рамките на програмата „Еразъм+“, засилването на партньорското обучение по въпросите на кариерното и професионалното развитие на учителите и училищните ръководители и създаването на нов механизъм за подкрепа, за да могат държавите членки да търсят помощ при разработването и прилагането на образователни реформи.

Обновената стратегия в областта на висшето образование се основава на програмата за модернизиране от 2011 г. В приетото съобщение на Комисията са изложени нейните планове в четири основни области:

  • да се гарантира, че дипломираните висшисти напускат висшите учебни заведения с набор от умения, които са нужни за тях и за съвременната икономика;
  • да се изградят приобщаващи системи за висше образование;
  • да се гарантира приносът на висшите учебни заведения към иновациите в останалата част от икономиката;
  • да се подкрепи оптималното използване на наличните човешки и финансови ресурси от висшите учебни заведения и правителствата.

И накрая — за да се гарантира, че висшето образование може да допринесе за повишаването на растежа и създаването на работни места, университетите трябва да съобразяват своите учебни програми с настоящите и утрешните потребности на икономиката и обществото, а бъдещите студенти трябва да разполагат с актуална и надеждна информация, която да им помогне да решат какви специалности да изберат. Затова Комисията представя и предложение за препоръка на Съвета относно проследяването на дипломирани висшисти в рамките на новата Европейска програма за уменияЩе се проследяват не само дипломираните висшисти, но и завършилите програми за професионално образование и обучение. Това ще насърчи и подкрепи усилията на съответните органи в държавите членки за подобряване на качеството и наличието на информация за това как се развиват кариерата или по-нататъшното образование на дипломираните висшисти и завършилите програми за професионално образование и обучение.

Политика за училищното образование: http://ec.europa.eu/education/policy/school_bg

Политика за висшето образование: http://ec.europa.eu/education/policy/higher-education_bg



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Информационен център Europe Direct
 
 
 
    Още 
Радиопредавания
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА на живо
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Основаващи договори
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Доклади за напредък
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Събития
 
 
 
    Още 
Договорът от Лисабон
 
 
    Още 
Видео
 
 
 
    Още 
Събития
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Аудио
 
 
 
    Още 
Обучителни материали и анализи
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Библиотека
 
 
 
    Още 
Европейският парламент
 
 
 
    Още 
Специално от Портал Европа
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Интерактивно
 
 
 
    Още 
За бизнеса
 
 
 
    Още 
Директно от...
 
 
 
    Още 
Събития
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Анкети
 
 
 
    Още 
Пътна безопасност
 
    Още 
Парламент
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.