Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
12-12-2007

НОВА ЕВРОПЕЙСКА ДИРЕКТИВА СРЕЩУ ПОДВЕЖДАЩАТА РЕКЛАМА ВЛИЗА В СИЛА

Точно две седмици преди Коледа, влизат в сила новите правила на Европейския съюз срещу подвеждащите рекламни практики, съобщава Рапид. Те са част от директива за Нечестните рекламни практики - Unfair Commercial Practices (UCP) Directive. Тя се отнася до фалшивите " безплатни" оферти, директното увещаване на децата, подвеждащата реклама в интернет, пирамидни схеми, т.нар. рекламиране със заложена стръв, рекламата на продукти с лъжливи лечебни свойства, игри и промоции.

Директивата засилва съществуващите европейски стандарти по отношение на рекламата и защитата на потребителите. Тя има за цел да повиши доверието на потребителите на единния европейски пазар и да ограничи агресивните търговски практики, така че да се развива трансграничната търговия, обясни комисарят по защитата на потребителите Меглена Кунева.

Засега само 14 държави прилагат съществуващите правила. ЕК е започнала наказателни процедури срещу останалите, които още не са приели никакви национални правила.

В директивата са засегнати четири ключови елемента за справянето с нечестната реклама. Първият е формулирането на обща клауза, определяща кои практики са нечестни и забранени. Вторият елемент е подробно определение на двете основни категории забранени рекламни практики - подвеждащата реклама и агресивната реклама. Директивата включва и т.нар. черен списък на практиките, които при всички случаи са забранени. В него са описани 30 схеми, които при всички обстоятелства са считани за нечестни.

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.