Пътна безопасност / Новини / Пътна безопасност

  • A+
  • A-
19-09-2007

ИНИЦИАТИВАТА ЗА ECALL НАБИРА СКОРОСТ С ВКЛЮЧВАНЕТО НА ЧЕХИЯ, ПОРТУГАЛИЯ И ИСПАНИЯ

Още три държави-членки на ЕС - Чешката Република, Португалия и Испания, подписаха във вторник меморандума за разбирателство за eCall, иницииран от Европейската комисия, а Нидерландия обяви готовността си да подпише скоро. С подписа си те се ангажират да подкрепят активно навременното прилагане на общоевропейската бордова система за спешно повикване при пътни произшествия, която може да спасява по 2500 човешки живота годишно, ако бъде въведена повсеместно в Европа. С това броят на държавите-членки на ЕС, ангажирали се с eCall, достига 12. Страни извън ЕС като Швейцария, Норвегия и Исландия, също са подписали меморандума.

„Приветствам подписването на меморандума от Чешката република, Португалия и Испания, които днес се присъединяват към европейската инициатива eCall", каза европейският комисар по въпросите на информационното общество и медиите Вивиан Рединг. „Това е важен принос на тези държави за увеличаване на безопасността на европейските пътища. На фона на набиращата скорост инициатива, Комисията скоро ще започне преговори с производители на автомобили от Европа, Япония и Корея за оборудване на всички нови автомобили в Европа с eCall до 2010 г. Нека обаче не правим грешка: важни държави от ЕС все още не са откликнали на eCall. Ако тази ситуация не се промени скоро, тя може да изложи на риск конкурентоспособността на Европа, и, по-важно, живота на европейските граждани. Затова призовавам останалите държави от ЕС да се присъединят към инициативата eCall през идните месеци. В противен случай обмислям сериозно варианта да се намеся чрез директива за eCall."

През ноември 2006 г. Комисията призова държавите-членки, които до момента не бяха подписали меморандума за eCall да удвоят усилията си и да мобилизират всички заинтересовани страни, за да превърнат eCall в реалност възможно най-скоро. От сектора бе поискано да препотвърди ангажимента си към eCall и да определи 2010 г. за целева дата за оборудване на всички нови автомобили в Европа с устройства eCall.

Рединг представи пред представители на сектора във Версай, Франция, ново Съобщение на Комисията за интелигентните коли. Съобщението насърчава повсеместното въвеждане на eCall чрез оказване на подкрепа на усилията за стандартизиране и с помощта на полеви тестове и кампании за повишаване на общественото съзнание. До четвъртък ще се организират още изложба и демонстрации на интелигентни автомобили.

eCall е автоматична система за спешно повикване при пътни произшествия, основаваща се на единния европейски номер за спешна помощ 112. В случай на сериозно произшествие навсякъде из Европа, оборудваните с e-Call автомобили автоматично позвъняват в най-близкия център за спешна помощ на номер 112. При обаждането се предава основна информация за катастрофата, включително точното разположение на мястото на произшествието, дори когато пътникът не е в състояние да се обади сам. Наличието на информация за местоположението намалява времето, необходимо на спасителните служби да реагират, с 50 % в селските и с 40 % в градските райони. Според оценките това може да спаси до 2 500 човешки живота в Европа всяка година и да доведе до по-леки наранявания в 15 % от случаите без летален изход.

Държавите, които преди това бяха подписали меморандума за разбирателство за eCall, са: Австрия, Германия, Гърция, Италия, Кипър, Литва, Словения, Финландия и Швеция, както и Исландия, Норвегия и Швейцария. С днешното съобщение общият брой на подписалите държави става 15, 12 от които от ЕС.

Направените изявления сочат, че Нидерландия ще бъде следващата държава, която ще подпише инициативата за eCall.

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.