Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
14-01-2010

Калас се изказа предпазливо за въвеждането на скенери за тяло

По време на изслушването си пред транспортната комисия в ЕП, естонският кандидат комисар Сим Калас представи плановете си за устойчива европейска транспортна политика, която да е „от истинска полза за гражданите и бизнеса", съобщава пресслужбата на ЕП.

Евродепутатите разпитваха кандидата за комисар по транспорта за приноса на сектора към парниковите емисии, въпросите на сигурността и употребата на скенери за тяло, либерализацията на транспортния сектор и „свър-регулирането" и „фрагментацията" на компетенциите на европейско ниво.

„Свободното движение е една от най-големите свободи на европейските граждани и модерният транспорт има фундаментален принос за тази свобода", заяви Калас във встъпителното си слово. Според него декарбонизацията на транспорта е главната цел на съюза. Другите цели са хармонизацията на железопътната система, постигането на баланс между екологичните и социалните стандарти от една страна, и икономическата конкурентноспособност от друга.

Сред най-често задаваните въпроси бе темата за скенерите за тяло по летищата. „Скенерите за тяло са много по-модерни от металните детектори, така че могат да повишат сигурността. В същото време трябва да приключим до няколко месеца изследванията за тяхната безопасност", отговори Калас.

Комисарят, който до сега се занимаваше с административните въпроси, одита и борбата с измамите, остро разкритикува европейските страни, които са въвели скенери по летищата без да се консултират на ниво съюз. В това отношение Калас бе много близо до позицията на Вивиан Рединг, която ще поеме правосъдието.

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.