Europe.bg
  Начало - Събития
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Събития

  • A+
  • A-
03-05-2007

ВИЖТЕ КОМУНИКАЦИОННАТА НИ СТРАТЕГИЯ ЗА ЕС ДО 2009 Г.!

Портал ЕВРОПА ви представя както този документ, така и отчетът на комуникационните дейности за 2006 г.

Комуникационната стратегия на България за Европейския съюз 2007-2009 г. вече е публикувана на интернет-страницата на Външното министерство, установи проверка на Портал ЕВРОПА.

Публикуван е и работният план за тази година.

Датата на публикацията на сайта на МВнР е 2 май. Припомняме, че МС прие Комуникационната стратегия миналата седмица, а Съветът по европейска интеграция (СЕИ) я одобри на 29 март под председателството на премиера Станишев.

Стратегията - за вътрешна и за външна употреба.  

Освен, че този път е  до 2009 г., Комуникационната стратегия е разделена в две сфери на действие - национален и международен. Основната цел на Националния план на Комуникационната стратегия е да стимулира съпричастността и подкрепата на българските граждани за членството на България в ЕС като информира тях, НПО, медиите и - както е записано - "други обществени субекти" - за "ползите и възможностите", които предоставя реалното членство в ЕС. Международният план на Комуникационната стратегия е ориентиран към утвърждаване на положителния образ на България като "пълноправен член" на Европейския съюз.

Във времеви план, Стратегията е разделена на два етапа - първият обхваща първата година от българското членство в ЕС (2007), а вторият - следващите две години (2008 и 2009). Мотивът за това разделение е, че то е определено от "специфичните комуникационни потребности и поводи, присъщи за всеки от тях" (от периодите, бел. ред.). За всеки от двата етапа са записани подробни дейности по Стратегията.

Парите.

Бюджетът за работната програма за 2007 година е 5 000 000 лв. разпределени по министерства. В национален план се планира да бъдат похарчени малко повече от половината пари: 2 930 000 лв., докато за дейности извън България - 2 070 000 лв.

Как отчетохме миналогодишните усилия.

Миналата седмица МС прие и годишния отчет по Работната програма за 2006 г., който отразява извършените от държавните институции дейности и изпълнението на бюджета на Комуникационната стратегия през 2006 г. Реализирани са 68 проекта в национален и 9 широкомащабни кампании в международен план. Предвиденият бюджет за тях е бил 3 254 710 лв., а са похарчени 2 240 865 лв.

Това, което прави впечатление е че са реализирани 68 проекта, а са били усвоени пари за 69. Липсващото звено е  "Кампания за запознаване на обществеността с проект "Кадастър и имотен регистър" (проект на МРРБ), която не е реализирана. Предвиденият Бюджет на тази кампания е 23 250 лв., от който според документа са изхарчени 22 350 лв.

Най-големият отчетен проект е на МС за 925 000 лв.,включващ следните три части: "Граждани на европейска България", "Правителството на европейската интеграция" и  "ПИС и нейните публики".

Най-евтин е проектът "Семинар на тема "Запознаване с политиката на МЗ през 2006 г. за изпълнение на ангажиментите в областта на здравеопазването" за 4220 лв. Той включва три пресконференции и семинар за журналисти на тема „Осигуряване на безопасност на храните в съответствие с изискванията на ЕС".

Според отчета, активната комуникация с конкретни целеви групи е довела до  засилване на обществената подкрепа за присъединяването на България към ЕС.  Особено, се казва в текста, в такива чувствителни области в процеса на интеграция  като престъпността и корупцията, съдебната система, реформирането на местното самоуправление, административния капацитет, социалната система и здравеопазването.

Сред препоръките направени за изпълнението на следващата работна програма са подобряването на механизма на сътрудничество сред институциите, своевременно провеждане на комуникационните инициативи и изпреварваща информация за предстоящи събития и усъвършенстване на механизмите за мониторинг върху провежданите дейности и осъществяване на обратна връзка с целевите групи.

Комуникационната стратегия и отчета за 2006 година може да видите в Библиотеката на Портал Европа.

Портал ЕВРОПА традиционно и систематично следи темите, свързани с комуникационните дейности на българските власти по отношение на Европейския съюз. За любознателните читатели предлагаме някои от по-интересните публикации на нашите екипи по тази тема. За справка - вижте линковете под този материал.

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Радиопредавания
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Доклади за напредък
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Видео
 
 
 
    Още 
Аудио
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Интерактивно
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.