ВИЖТЕ КОМУНИКАЦИОННАТА НИ СТРАТЕГИЯ ЗА ЕС ДО 2009 Г.!
Портал ЕВРОПА ви представя както този документ, така и отчетът на комуникационните дейности за 2006 г.
Комуникационната стратегия на България за Европейския съюз 2007-2009 г. вече е публикувана на интернет-страницата на Външното министерство, установи проверка на Портал ЕВРОПА.
Публикуван е и работният план за тази година.
Датата на публикацията на сайта на МВнР е 2 май. Припомняме, че МС прие Комуникационната стратегия миналата седмица, а Съветът по европейска интеграция (СЕИ) я одобри на 29 март под председателството на премиера Станишев.
Стратегията - за вътрешна и за външна употреба.
Освен, че този път е до 2009 г., Комуникационната стратегия е разделена в две сфери на действие - национален и международен. Основната цел на Националния план на Комуникационната стратегия е да стимулира съпричастността и подкрепата на българските граждани за членството на България в ЕС като информира тях, НПО, медиите и - както е записано - "други обществени субекти" - за "ползите и възможностите", които предоставя реалното членство в ЕС. Международният план на Комуникационната стратегия е ориентиран към утвърждаване на положителния образ на България като "пълноправен член" на Европейския съюз.
Във времеви план, Стратегията е разделена на два етапа - първият обхваща първата година от българското членство в ЕС (2007), а вторият - следващите две години (2008 и 2009). Мотивът за това разделение е, че то е определено от "специфичните комуникационни потребности и поводи, присъщи за всеки от тях" (от периодите, бел. ред.). За всеки от двата етапа са записани подробни дейности по Стратегията.
Парите.
Бюджетът за работната програма за 2007 година е 5 000 000 лв. разпределени по министерства. В национален план се планира да бъдат похарчени малко повече от половината пари: 2 930 000 лв., докато за дейности извън България - 2 070 000 лв.
Как отчетохме миналогодишните усилия.
Миналата седмица МС прие и годишния отчет по Работната програма за 2006 г., който отразява извършените от държавните институции дейности и изпълнението на бюджета на Комуникационната стратегия през 2006 г. Реализирани са 68 проекта в национален и 9 широкомащабни кампании в международен план. Предвиденият бюджет за тях е бил 3 254 710 лв., а са похарчени 2 240 865 лв.
Това, което прави впечатление е че са реализирани 68 проекта, а са били усвоени пари за 69. Липсващото звено е "Кампания за запознаване на обществеността с проект "Кадастър и имотен регистър" (проект на МРРБ), която не е реализирана. Предвиденият Бюджет на тази кампания е 23 250 лв., от който според документа са изхарчени 22 350 лв.
Най-големият отчетен проект е на МС за 925 000 лв.,включващ следните три части: "Граждани на европейска България", "Правителството на европейската интеграция" и "ПИС и нейните публики".
Най-евтин е проектът "Семинар на тема "Запознаване с политиката на МЗ през 2006 г. за изпълнение на ангажиментите в областта на здравеопазването" за 4220 лв. Той включва три пресконференции и семинар за журналисти на тема „Осигуряване на безопасност на храните в съответствие с изискванията на ЕС".
Според отчета, активната комуникация с конкретни целеви групи е довела до засилване на обществената подкрепа за присъединяването на България към ЕС. Особено, се казва в текста, в такива чувствителни области в процеса на интеграция като престъпността и корупцията, съдебната система, реформирането на местното самоуправление, административния капацитет, социалната система и здравеопазването.
Сред препоръките направени за изпълнението на следващата работна програма са подобряването на механизма на сътрудничество сред институциите, своевременно провеждане на комуникационните инициативи и изпреварваща информация за предстоящи събития и усъвършенстване на механизмите за мониторинг върху провежданите дейности и осъществяване на обратна връзка с целевите групи.
Комуникационната стратегия и отчета за 2006 година може да видите в Библиотеката на Портал Европа.
Портал ЕВРОПА традиционно и систематично следи темите, свързани с комуникационните дейности на българските власти по отношение на Европейския съюз. За любознателните читатели предлагаме някои от по-интересните публикации на нашите екипи по тази тема. За справка - вижте линковете под този материал.