Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
20-03-2007

СТАРТ НА ИНФОРМАЦИОННАТА КАМПАНИЯ НА МФ - ЕВРОФОНДОВЕ "БЪДЕТЕ АКТИВНИ"

Министерството на финансите днес стартира с пресконференция информационната си кампания за насърчаване на усвояването на средствата по Еврофондовете „Бъдете активни".

В песконференцията участваха министърът на финансите Пламен Орешарски, заместник-председателят на БСК Камен Колев, председателят на КРИБ Иво Прокопиев, съпредседателят на Центъра за икономическо развитие Александър Божков и директорът на МБМД Мира Янова.

„Вие знаете, че усвояването на средствата от ЕС е двустранен процес. Държавната администрация представя процедурите, но бенефициентите са тези, които трябва да бъдат активни. Те имат възможност със своите идеи и проекти да усвоят този огромен ресурс от 7 милиарда евро за 7 години.", заяви министърът на финансите Пламен Орешарски при представянето на старта на информационната кампания.

Орешарски посочи, че целта на кампанията е да няма критики за липсата на достатъчно информация.

Министърът на финансите посочи, че кампанията е разработена по начин, който да обясни на разбираем език същността, приложението, механизма на действие и начинът на усвояване на Европейските Структурни фондове, както и тяхното разпределение като финансов ресурс по Оперативните програми. Целта на МФ е да насърчи активното участие на българската общественост в тези процеси, което в последствие да спомогне за повишаването на качеството на живота.

Общата стойност на кампанията е 2 250 000 лева. Партньори на МФ са браншовите организации КРИБ и БСК , както и неправителствената организация ЦИР.

Кампанията съдържа информационна и рекламна част, като работата по информационната част е разпределена между партньорите. МФ отново ще представи Националната стратегическа референтна рамка и седемте оперативни програми. От министерството ще представят на редица срещи и семинари стъпките при кандидатстване по проекти, правилата за одобряването им и възстановяването на разходите.

Представителите на браншовите организации посочиха, че кампанията е много полезна и навременна, като те ще участват с целия си капацитет. Камен Колев от БСК заяви, че бизнесът няма яснота по редица аспекти на участието с проекти като общия размер на проектите и собственото участие. Според него е важно кампанията да помогне за повишаването на участието и успеваемостта на български фирми.

Александър Божков заяви, че в момента страната ни се намира в коренно различна ситуация, в сравнението с кандидатстването по предприсъединителните фондове. „Обикновено парите са малко и администрацията се опитва да ги крие за да ги насочи към свои хора". Сега има много пари, които трябва да бъдат раздадени и натискът върху администрацията е успешно да раздаде тези пари, посочи той.

Мира Янова от МБМД представи социологическо проучване за готовността и информираността за структурните фондове, проведено през февруари. Резултатите от проучването показват, че 59% от бенефициентите очакват да усвоят фондовете изцяло или в по-голямата им част. 44% от анкетираните журналисти имат подобна нагласа към степента на усвояемост. Като най-големи трудности при усвояването на фондовете бенефициентите посочват тежките бюрократични процедури - 48%, липсата на информация за финансиране - 46% и липсата на средства за проектите - 31%. Същевременно 62% от журналистите посочват липсата на практическа информация като основна трудност ( само 29% от бенефициентите споделят това мнение), както и неумения за разработването на проекти-55%. Корупцията е посочена като пречка от 32% от журналистите и едва 1% от бенефициентите.

По време на пресконференцията бе показан и рекламен клип, който ще бъде излъчван по телевизиите съдържащ четирите основни приоритета по НСРР - човешки ресурси, инфраструктура, териториално сближаване и управление и ефективна администрация и услуги.

Информационната кампания „Бъдете активни" продължава до края на юни.

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.