Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Analysen
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Analysen

RSS
  • A+
  • A-
13-11-2013

Предлага се законова рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване

В същото време стана ясно, че въвеждането на електронното правителство отново се отлага.

На днешното си заседание кабинетът Орешарски одобри проект на Закон за изменение и допълнение на Административно процесуалния кодекс. Той е разработен в изпълнение на една от мерките на правителството за намаляване на регулаторната тежест.

Предлаганите със законопроекта нормативни промени целят създаването на обща нормативна рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване, отчитайки новия подход на административните органи към реалностите в икономическия, обществения и личния живот в условията на новите технологии за комуникация. С цел налагане на единно разбиране се създава легална дефиниция за понятието „комплексно административно обслужване”, с която се определя кръгът от субекти, реализиращи административното обслужване.

Сроковете за предоставяне на административни услуги са изчерпателно уредени в АПК, като се предвижда да се намали срокът за предоставяне на услуги от 30 на 14 дни, освен в случаите, когато в закон не е предвидено друго.

Въвежда се забрана за административните органи да изискват предоставяне на информация или документи, които са налични при тях или при друг орган, както и задължение да ги осигуряват служебно за нуждите на съответното производство. По този начин се осигурява по служебен път цялата необходима информация за предоставянето на исканата услуга.

Разширява се достъпът до услугите чрез въвеждане на възможност за заявяване на услугата и по пощата, както и възможност за комбиниране на различните канали (електронен път, лицензиран пощенски оператор и на гише). Заявителят ще може по собствена преценка да избира формата и начина както за заявяването, така и за получаването на административната услуга, като те могат да бъдат различни за заявяването и за получаването.

Законът делегира на Министерския съвет правото да определи с тарифа таксите за комплексното административно обслужване.

Същевременно стана ясно, че крайният срок за пускане на първите електронни услуги на администрацията се отлага за пореден път. Обещанията на правителството това да стане от 7 януари 2014 г. няма да се изпълнят, тъй като дотогава не е възможно да бъде осигурено нужното за целта хардуерно и софтуерно оборудване, както и да бъде обучен персонал. Това стана ясно на семинар, посветен за електронното управление, организиран от транспортното министерство в Боровец, се казва в публикация на Капитал.

От транспортното министерство обявиха, че крайният срок 7 януари 2014 г. за пускане на първите електронни услуги няма да може да бъде спазен, защото дотогава няма да приключи процедурата за избор на доставчик на хардуер и софтуер за центъра на електронното правителство в Бояна. От тази дата трябваше да бъдат достъпни 50 административни услуги за София и 10 за Пловдив.

Тръжната документация за поръчките е готова и се очаква да бъдат пуснати до края на месеца. Първоначално доставката на хардуер и софтуер трябваше да струва около 660 хил. лв., но впоследствие се оказа, че са необходими 1.8 млн. лв. за центъра на е-управлението в Бояна. Разликата ще бъде осигурена от спестени средства по вече изпълнените поръчки.

"Крайният срок е 7 януари 2014 г., но ние няма да успеем да приключим навреме с процедурите за доставката на хардуер и софтуер", обясни Галя Иванова, ръководител на проекта за електронното правителство в МТИТС. Досега стойността на всички проекти по оценка на ведомството е 18 млн. лв., които се финансират по оперативна програма "Административен капацитет".

Освен това предстои нов проект по надграждане на е-правителството, в който ще бъде изградена верификацията на е-документите и е-идентичността, обяви зам.-министърът на транспорта Георги Тодоров. Ще бъде разработена и мобилна версия на портала e-gov.bg. Целият текст на Капитал може да прочетете ТУК.



Nachrichten
Aktuelles
Analysen
Interviews


 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter