Europe.bg
  Hauptseite - Portal EUROPA presentiert
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Portal EUROPA presentiert

  • A+
  • A-

ПЪРВИЯТ НИ ЕВРОДОКЛАД, ОТКАКТО СМЕ ЧЛЕН НА ЕС: ВСИЧКО

Портал ЕВРОПА представя тук всичко накуп, свързано с доклада от 27 юни на ЕК за България.

  • Текста на доклада - от сайта на Генералния секретариат на ЕК. (на български)
  • Текста на доклада - на английски.
  • Предварителния вариант на доклада, без "омекотяването". (за сравнение - как експертите видяха ситуацията...)
  • А ето какво отчете преди това, през април, Станишев за пред Брюксел (пак за сравнение - каква е самооценката на тройната коалиция...)
  • Беше ли обективна Еврокомисията в оценките си? Мнението на читателите на Портал ЕВРОПА. Резултата от анкетата вижте ТУК! 

    А тук ви представяме кратко графично сравнение на това, което ни беше поръчано, което направихме и което ни предстои за проблемните области:

    Необходими индикативни показатели, които България трябва да постигне (решение на ЕК от 13 декември 2006 г.)

    Заключения на ЕК от Доклада от 27 юни 2007 г. относно напредъка на България по съпътстващите мерки след присъединяването

    Последващи мерки по механизма за сътрудничество и проверка на напредъка, които да бъдат изпълнени до октомври 2007 г.

    1-ви индикативен показател: Приемане на изменения в конституцията, които премахват всички двусмислия по отношение на независимостта и отчетността на съдебната система.

    1. С приемането на конституционната поправка България е изпълнила до голяма степен този показател. Не е възможно да се оцени доколко поправката ефективно премахва двусмислието относно независимостта и отчетността на съдебната система, докато не бъде прието и не започне да се прилага изпълнителното законодателство, предвиждащо създаването на независим съдебен инспекторат.

    С приемането и влизането в сила на новия Закон за съдебната власт и Граждански процесуален кодекс, да включи в системите за мониторинг двата акта и да докладва редовно за резултатите от този мониторинг.

    2-ри индикативен показател: Гарантиране на по-прозрачен и ефективен съдебен процес чрез приемане и прилагане на нов закон за съдебната власт и на нов граждански процесуален кодекс. Докладване за въздействието на тези нови закони и на наказателно-процесуалния кодекс и административния процесуален кодекс, преди всичко върху досъдебната фаза.

    2. Като цяло България е постигнала известен напредък в подобряването на прозрачността на съдебния процес, но е нужно повече време, за да се оцени доколко новите закони ще имат желаното въздействие.

    Да гарантира, че инспекторатите към ВСС функционират правилно; да превърне в основна практика пилотните дейности за произволно компютъризирано разпределяне на дела и да осъществи по-нататъшни дейности за оценка и бучение на съдии и прокурори по въпросите на етиката.

    3-ти индикативен показател: Продължаване на реформата на съдебната власт с цел нарастване на професионализма, отчетността и ефективността. Оценяване на въздействието на тази реформа и публикуване на резултатите всяка година.

    3. Като цяло, постигнат е известен напредък в повишаването на отчетността, професионализма и ефективността на съдебната власт в България.

    Да демонстрира резултати в антикорупционната рамка. България трябва да надгражда постигнатия напредък в разследването и да направи по-енергични усилия за привличане на вниманието на съдебната власт върху важността на правната окончателност и възпиращата съдебна практика в случаи на корупция от високо равнище. Включително при случаи, когато са подведени под отговорност влиятелни и известни личности.

    4-ти индикативен показател: Провеждане и докладване за професионални и надпартийни разследвания по обвинения в корупция на високо равнище. Докладване за вътрешни проверки на публичните институции и за огласяване на имуществото на високопоставени длъжностни лица.

    4. Като цяло, напредъкът в съдебното третиране на случаите на корупция от високо равнище в България е недостатъчен.

    Да разработи независим анализ, убедителна методика и надеждна и целенасочена статистика, с които да се оцени доколко случаите на корупция на високо ниво, на улични убийства и организирана престъпност се разследват по съответния начин и доколко се произнасят възпиращи съдебни решения. Не трябва да прекъсват превантивните мерки и преследването. Освен това, трябва да се следи напредъкът и да се докладва за него изчерпателно и убедително.

    5-ти индикативен показател: Вземане на по-нататъшни мерки за предотвратяване и борба с корупцията, особено по границите и в местното управление

    Като цяло, постигнат е съществен напредък в предотвратяването и борбата с корупцията по границите и в местното управление.

    Да активизира усилията и политическия ангажимент за изпълнение на плана за действие срещу организираната престъпност и да докладва по прозрачен начин за предприетите дейности. България трябва също така да задълбочи още международното си сътрудничество в тази област.

    6-ти индикативен показател: Прилагане на стратегия за борба с организираната престъпност, която се съсредоточава върху тежките престъпления, прането на пари, както и върху системното конфискуване на имуществото на престъпниците. Докладване за нови и текущи разследвания, повдигнати обвинения и присъди в тези области.

    Като цяло, напредъкът в борбата с тежките престъпления и организираната престъпност е недостатъчен.

    За постигането на тези цели, да укрепи капацитета на съдебната власт на всички нива, включително нейната независимост и професионализъм, ресурсите и правомощията .

    И още четива за доклада...:

     

     

     

     



     
    Заедно
    Im voraus
     
     
     
        mehr 
    Interviews
     
     
     
        mehr 
    Die EU-Fonds für Bulgarien
     
     
     
        mehr 
    Neueste Artikel
     
        mehr 

    Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
    | Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
    Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia