Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Interviews
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Interviews

  • A+
  • A-
14-01-2010

Нона Караджова: към преструктуриране на управлението на ОП „Околна среда” се тръгва не от нула, а даже от минус

Министърът на околната среда и водите Нона Караджова в блиц-интервю за Портал ЕВРОПА.

Г-жо Караджова, изненадват ли ви заключенията на ЕК от писмото на шефа на ГД „Регионално развитие”, които се отнасят до ОП „Околна среда”?

Не, тъй като тези заключения съвпадат в много голяма степен с констатациите на МОСВ, оповестени още през август и септември 2009 г. В този смисъл оценката на Европейската комисия обективно и независимо потвърждава изводите на сегашния ръководен екип на министерството още от началото на мандата.

Писмото от ГД "Регионална политика" на ЕК до българските институции от 8 януари нещо необичайно ли е?

Не, то е част от установената практика, от работните отношения между нас. Искам да ви уверя, че всички отворени въпроси по изпълнението на ОПОС ще бъдат дискутирани с представителите на Европейската комисия. Освен това министерството ще подготви и писмена информация за целия процес на преодоляване на сериозните проблеми в управлението на ОПОС, която ще предоставим в Брюксел.

Генералният директор на ГД "Регионална политика" Дирк Анер пише, че липсата на човешки ресурс в рамките на МОСВ пречи на усилията, които полагате да определите нови и да подобрите съществуващите проектни предложения. Какво се прави по въпроса?

Преди всичко имаме определени ръководители на Управляващия орган на ОП "Околна среда" - това е Дирекция "Кохезионна политика за околната среда", която има актуализирана стратегия за организационно развитие; и на Междинното звено - Дирекция "Фондове на ЕС за околна среда", която е преструктурирана така, че всичките 56 служители в нея, включително директорът, ще се съсредоточат върху подпомагането на оперативното изпълнение на ОПОС. В управляващия орган проведохме конкурс, чрез който бяха избрани кандидати за 7 от общо 8 незаети бройки, а освен това четирима души ще бъдат допълнително назначени по заместване. В другата дирекция - междинното звено - в момента се провежда конкурс за избор на кандидати за 6 незаети щатни бройки, от които 2 за началник-отдели и една за финансов контрольор. Надявам се в този състав екипът да заработи ефективно и да отговори съвсем точно на изискванията, поставени от ЕК.

Днес и утре (14 и 15 януари 2010 г., бел. ред.) се провеждат Годишната среща за преглед и Комитетът за наблюдение на Националната стратегическа референтна рамка. Ще коментирате ли с представителите на Брюксел нещата, описани в писмото?

Да, МОСВ ще докладва подробно за всички предприети действия по изпълнението на оперативните програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и от Европейския фонд за регионално развитие.

Вие предприехте действия за преструктуриране на управлението на оперативната програма. Каква беше целта?

От една страна, целта бе да не се допусне безцелно харчене на пари, а средствата да бъдат оползотворени за националните екологични цели и приоритети и новите проекти, които се избират, да бъдат икономически ефективни. И заедно с това – целта беше във физически възможни срокове да преодолеем изоставането.

В началото на мандата вие заварихте доста наказателни процедури заради неспазване на европейското законодателство в сферата на околната среда...

Не само това, а и една лошо управлявана оперативна програма, по която са сключени неефективни договори. Те са общо 219, от тях 29 инвестиционни. Така че към преструктуриране на управлението на ОП „Околна среда” се тръгва не от нула, а даже от минус.

Подробна информация за предприетите действия по всяка от констатациите на Генерална дирекция “Регионална политика” на Европейската комисия е публикувана ТУК – на сайта на Министерството на околната среда и водите.



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter