Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Interviews
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Interviews

  • A+
  • A-
24-02-2010

Евродепутатът Антония Първанова: "Испанското председателство дава добър пример в борбата срещу дискриминацията"

Разговор на Портал ЕВРОПА с д-р Антония Първанова, зам.-председател на Групата на АЛДЕ в ЕП, член на Комисията по правата на жените и равенството между половете и на Комисията по околна среда, обществено здраве и безопасност на храните.

Поводът е, че д-р Първанова е съорганизатор на семинара на АЛДЕ на 24.02.2010 г. в Брюксел на тема „Двойна дискриминация – жените от малцинствените групи се нуждаят от повече внимание в Европейската година за борба с бедността и социалното изключване”.

Д-р Първанова, бихте ли посочили някои ситуации, в които има заплаха от двойна дискриминация?

Да кажем, млади жени, които са станали майки, а работодателят им има двоен стандарт и съответно ги заплашва загуба на работното място; или възрастни жени - вдовици, останали с нисък доход заради по-дългата си в сравнение с мъжете продължителност на живота – това е характерно за България и за уредбата на нашата социална система; или жени, които имат някаква форма на увреждане, заради която са получили временна или трайна загуба на работоспособността и съответно се ограничават рязко възможностите им за реализация на трудовия пазар, достъпът им до образование и до социални услуги.

Какви са предизвикателствата в сферата на общественото здраве, когато говорим за дискриминация?

Най-големият проблем в здравеопазването е достъпът до него – и то не само до медицинска помощ, но и до превенция, и до профилактика. Със социална значимост е фактът на късното откриване на раковите заболявания, което е причинено от несъвършенствата на системата за профилактика, която не обхваща достатъчно широк кръг от рисковите контингенти. Именно това беше една от причините да направим предложението в Резолюцията на ЕП за борба срещу рака – което беше подкрепено – за максимално обхващане на населението и специално да се обърне внимание на превенцията, на ранната диагностика. Ние в България все още губим жени заради рак на гърдата и рак на маточната шийка, защото ги регистрираме чак в 3-та и 4-та фаза, където шансът за успех е минимален. А бихме могли да ги спасим, ако откриването се случи в първата и втората фаза. Да не говорим, че и инвестицията ще е по-малка.


Вие сте зам.-председател на АЛДЕ – тази инициатива на либералите ще допринесе ли по някакъв начин за по-добър климат на толерантност в Европа?

Днешната проява е част от поредица от изслушвания и семинари, които правим по темите, свързани с правата на жените. Те ни помагат да намерим максимално убедителни аргументи за предложенията и поправките, които АЛДЕ прави. И тази цел се осъществява в няколко аспекта. Първо – голямата инициатива за Европейска харта за правата на жените. Второ – Директивата за борба с насилието срещу жени. Трето – резолюцията за платформата „Пекин + 15” на ООН, която разглежда теми като бедността при жените и социално-икономическото развитие, равнопоставеността на половете и в частност правата на жените. Имаме и резолюция за трафика на хора. В момента се намираме в период на активна обмяна на мнения относно активните политики в тази сфера между ЕП, ЕК и Съвета. Ние бихме искали държавите-членки да откликнат по най-адекватния начин – с европейска директива или регламент на Съвета, където е възможно, или по друг начин – така че да се въвеждат мерки и съответно да се контролира ефектът от тяхното прилагане. Създават се много сериозни елементи на неравнопоставеност между страните-членки. Например по отношение на пазара на труда, в България по данни на ООН имаме статистика, че 86% от уволнените вследствие на икономическата криза са жени. В другите страни е около 40 на сто, дори по-малко, т.е. в България е твърде висок делът на жените сред гражданите, които са загубили работата си. Подобна е тенденцията по отношение на достъпа до медицински услуги. Разбира се в ЕС има и добри практики – като пример ще спомена за една инициатива на Испанското председателство: това, което прави Мадрид, е най-съвършеното, което сме виждали дотук. Става дума за детайлно оглеждане на всички правни инструменти в държавата за евентуални предпоставки за възникване на дискриминация, т.е. едно детайлно обследване на законодателството от гледна точка на анти-дискриминацията. Този преглед обхваща и обследване на годишния държавен бюджет. Знаете ли, че държавният бюджет също би могъл „да насърчи” дискриминационни практики? Т.е. идентифицират се евентуални форми на неравнопоставеност, които могат да произтичат от начина, по който е заложено разпределението на финансовия и на публичния ресурс в държавата! Много държави има, които се интересуват живо от това ноу-хау на Испанското председателство и искат да го приложат. Дори самата аз не съм предполагала, че разпределението на бюджета може да се яви източник за създаване на неравнопоставеност.



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter