Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Interviews
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Interviews

  • A+
  • A-
20-07-2010

Моника Панайотова: Докладът е мотиватор за ускоряване на реформите

Депутатът Моника Панайотова, председател на Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове в Народното събрание, коментира за Портал Европа днешният доклад на Европейската комисия по Механизма за сътрудничество и наблюдение на България.

Как бихте коментирали изказванията, че това е най-добрият доклад за България?

- Аз също съм на мнение, че това е един от най-добрите доклади и не случайно и премиерът спомена няколкократно моментът, че за първи път се уточнява напредъкът по всички показатели в механизма за сътрудничество и оценка. Бих казала, че докладът е един мотиватор за правителството да ускори още повече реформите, да се повиши степента на готовност да се изпълнят препоръките на ЕК, което беше дадено като ясен сигнал от страна и на премиера. Моментите, които аз очертавам, четейки го са три. Първият е моментът, че се отбелязва, че има силна политическа воля и политическа решимост. Вторият е, че има устрем за реформи - нещо което липсва в доклада за Румъния, доколкото аз се запознах с него. Третият момент е качеството на информацията. Този кръг - политическа воля, готовност за реформи и комуникация определено ни показва, че правителството върви в правилната посока.

В същото време, обаче, продължават критиките за съдебната система конкретно за това, че има воля, има намерение, има програми, но реално няма практически действия?

- Това е така и ние си го знаем. Все пак живеем тук и наблюдаваме. Знаете, че съдебната власт е независима и това, което трябва да се има предвид е, че наистина ако съдебната власт не се реформира и не отговори на т. нар. показатели „benchmark" в тази част от доклада, съответно в един момент може да се достигне до отмяна на задължението страните-членки да признават и изпълняват нашите съдебни решения и присъди. Така, че това трябва да е мотивиращ фактор за независимата съдебна власт, за да направи необходимите промени, така че наистина да се развива в динамиката, в която се развиват съответно и изпълнителната и законодателната власт.

На какво се дължи това, че за пръв път в доклада се споменават обществените поръчки и по-специално моментът, че на практика 100% от големите инфраструктурни поръчки са проблемни?

- Защото знаете за големите злоупотреби в тази линия. Това което е необходимо като законодателна инициатива вече се прави. Комуникацията и прозрачността са изключително важни от страна на управляващите. Предполагам, че това ще бъде и като сигнал, който ще се даде на предстоящата пресконференция на премиера Борисов.

Необходим ли е все още мониторинговият механизъм за България? Каква е позицията на ГЕРБ - трябва ли да продължава мониторинговият механизъм или вече сме постигнали достатъчно?

- Не бих се ангажирала с позицията на ГЕРБ, мога да говоря като лично мнение. Смятам, че на този етап механизмът продължава да бъде необходим, защото той е по направление вътрешен ред и сигурност. По отношение на правосъдието виждате,че има изключително много критики. Но в никакъв случай механизмът не трябва да бъде възприеман като наказателна мярка. Напротив, той трябва да се възприема като едно средство, което стимулира държавата ни да върви в правилната посока и да отговори на европейските стандарти. Така, че аз лично гледам винаги на механизма като нещо положително, независимо от критичния тон, който присъства в определени моменти, но той е наистина с цел да вървим в правилната посока. Затова  отчитайки това, което е направено в момента и трите извода, които споменах в началото смятам, че допълнително ще ни мотивира да извършим реформите, които сме започнали.



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter