Europe.bg
  Hauptseite - Bibliothek - Die EU-Fonds für Bulgarien
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Bibliothek / Die EU-Fonds für Bulgarien

RSS
  • A+
  • A-
09-03-2009

В-к "Тракийски агровести" отрази агросеминарите в Пловдив

Представяме ви публикация на специализирания вестник „Тракийски агровести” – Пловдив, посветена на изложението „АГРА-2009” и семинарите на СТРАТЕГМА-Европейски институт”. Материалът е публикуван през февруари 2009 г.

Петя Ставрева, евродепутат: ЕС одобри 5 млрд. eвро за финасова подкрепа

На много фермери общата селскостопанска политика в ЕС им звучи много екзотично и е много далече от случващото се в агросектора у нас. Реалностите показват, че посоката, в която се развива нашия агросектор е пряко зависим от решенията, които се взимат на европейско ниво и как те се прилагат в националното законодателство и политика. В ЕП гласувахме поредица от доклади свързани със здравния преглед на общата селскостопанска политика. Той изведе нови приоритети и очерта възможности за финансиране и ограничи някои плащания. Голямата реформа по линия на ОСП е дебатът по отношение на прехвърлянето на средства от първия към втория стълб за фермерите. Средствата, които стигат до нашата страна от европейския фонд за развитие на селските райони се изплащат, чрез програмата за развитието им. В европарламента решихме да прехвърлим допълнително 1 млрд. и 500 млн. евро към програмата за развитите на селата и селските райони.

Те трябва да бъдат усвоени до 2013 г. във всички страни от ЕС с възможност за допънително изплашане на средства до 2015 г. Тези пари приоритетно са насочени към създаването и подобряването на интернет структурата в селските райони. Друга част от средствата 500 млн. евро са насочени към здравния преглед, за подкрепа на проекти свързани с млечния сектор.П о линия на реформите в ОСП през 2015 г. отпадат млечните квоти. Част от тези пари ще отидат за мерки, които ще облекчат този преход. Друга част от средствата са за финансиране на проекти за възобновяемите енергийни източници и проекти свързани с биоразнообразието.

Тези  1 млрд. и 500 млн. евро са част от 5 млрд. евро, които ЕК спешно одобри като финансова подкрепа за държавите членки във връзка с финансоватра криза. Новите страни членки имат нужда от средства в селските райони, каквато е  и България. Едно от предложенията на ЕС е създаване на гаранционен фонд. Огромен проблем за българските фермери е липсата на първоначален финансов ресурс, липсата на свежи пари, с които да финансират проектите.

Общата селскостопанска политика на ЕС е изправена пред нови предизвикателства, като изменението на климата, бърза реакция при проблеми на пазара, спад или повишение на цените. Гласувахме в ЕП увеличение на млечните квоти с 2 % за 2009 г. и с 1% постепенно  повишение до 2013 г. Това повлия веднага върху цените на млякото. ОСП се опитва да намери баланс на интересите, на възможностите, на изграждането  на защитна мрежа на фермерите. Колкото по-добре страната ни съумее да се възползва от възможностите за финансиране и подкрепа от ОСП,  толкова по-бързо ще имаме конкурентен аграрен сектор.

Как минаха информационните кампании, провеждани от МЗХ в България ?

Провеждайки срещи в много региони на страната включително и селските, хората споделиха, че не са чували за тях, да не говорим какъв процент от хората са разбрали, за какво става въпрос. Анализ на Министерството  на земеделието и храните показва, че са дадени милиони левове за информационни кампании, а ефектът от тях е много нисък. Тази политика за да стане ясна, трябва да бъде реализирана близо до хората. Трябва да се промени начинът, по който те  се информират.
 
Като човек участващ във формирането на политиката, гласуваме законодателни резолюции, които стават част от националното заканодателство, определящи посоката на развитие. Три са нивата, по които това влияние може да бъде реализирано.Първото е регионално, второто е национално, а третото е европейско.Много важно за фермерите е участието им  в браншови организации. Европейска практика е създаването на силни браншови организации, които гарантират, че гласът на фермерите ще се чува, когато се вземат решения и се определят политиките. В страните членки, особено старите този механизъм дава много добри резултати. Техните браншови структури имат силата, позицията и авторитета да влияят при вземането на решения на национално ниво. Комуникацията между фермерите и националните институции, влияещи върху агросектора е изключително важна.


 
Заедно
Aktuelles
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter