Europe.bg
  Начало - Библиотека - Фондовете за България
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Библиотека / Фондовете за България

RSS
  • A+
  • A-
09-03-2009

В-к "Тракийски агровести" отрази агросеминарите в Пловдив

Представяме ви публикация на специализирания вестник „Тракийски агровести” – Пловдив, посветена на изложението „АГРА-2009” и семинарите на СТРАТЕГМА-Европейски институт”. Материалът е публикуван през февруари 2009 г.

Петя Ставрева, евродепутат: ЕС одобри 5 млрд. eвро за финасова подкрепа

На много фермери общата селскостопанска политика в ЕС им звучи много екзотично и е много далече от случващото се в агросектора у нас. Реалностите показват, че посоката, в която се развива нашия агросектор е пряко зависим от решенията, които се взимат на европейско ниво и как те се прилагат в националното законодателство и политика. В ЕП гласувахме поредица от доклади свързани със здравния преглед на общата селскостопанска политика. Той изведе нови приоритети и очерта възможности за финансиране и ограничи някои плащания. Голямата реформа по линия на ОСП е дебатът по отношение на прехвърлянето на средства от първия към втория стълб за фермерите. Средствата, които стигат до нашата страна от европейския фонд за развитие на селските райони се изплащат, чрез програмата за развитието им. В европарламента решихме да прехвърлим допълнително 1 млрд. и 500 млн. евро към програмата за развитите на селата и селските райони.

Те трябва да бъдат усвоени до 2013 г. във всички страни от ЕС с възможност за допънително изплашане на средства до 2015 г. Тези пари приоритетно са насочени към създаването и подобряването на интернет структурата в селските райони. Друга част от средствата 500 млн. евро са насочени към здравния преглед, за подкрепа на проекти свързани с млечния сектор.П о линия на реформите в ОСП през 2015 г. отпадат млечните квоти. Част от тези пари ще отидат за мерки, които ще облекчат този преход. Друга част от средствата са за финансиране на проекти за възобновяемите енергийни източници и проекти свързани с биоразнообразието.

Тези  1 млрд. и 500 млн. евро са част от 5 млрд. евро, които ЕК спешно одобри като финансова подкрепа за държавите членки във връзка с финансоватра криза. Новите страни членки имат нужда от средства в селските райони, каквато е  и България. Едно от предложенията на ЕС е създаване на гаранционен фонд. Огромен проблем за българските фермери е липсата на първоначален финансов ресурс, липсата на свежи пари, с които да финансират проектите.

Общата селскостопанска политика на ЕС е изправена пред нови предизвикателства, като изменението на климата, бърза реакция при проблеми на пазара, спад или повишение на цените. Гласувахме в ЕП увеличение на млечните квоти с 2 % за 2009 г. и с 1% постепенно  повишение до 2013 г. Това повлия веднага върху цените на млякото. ОСП се опитва да намери баланс на интересите, на възможностите, на изграждането  на защитна мрежа на фермерите. Колкото по-добре страната ни съумее да се възползва от възможностите за финансиране и подкрепа от ОСП,  толкова по-бързо ще имаме конкурентен аграрен сектор.

Как минаха информационните кампании, провеждани от МЗХ в България ?

Провеждайки срещи в много региони на страната включително и селските, хората споделиха, че не са чували за тях, да не говорим какъв процент от хората са разбрали, за какво става въпрос. Анализ на Министерството  на земеделието и храните показва, че са дадени милиони левове за информационни кампании, а ефектът от тях е много нисък. Тази политика за да стане ясна, трябва да бъде реализирана близо до хората. Трябва да се промени начинът, по който те  се информират.
 
Като човек участващ във формирането на политиката, гласуваме законодателни резолюции, които стават част от националното заканодателство, определящи посоката на развитие. Три са нивата, по които това влияние може да бъде реализирано.Първото е регионално, второто е национално, а третото е европейско.Много важно за фермерите е участието им  в браншови организации. Европейска практика е създаването на силни браншови организации, които гарантират, че гласът на фермерите ще се чува, когато се вземат решения и се определят политиките. В страните членки, особено старите този механизъм дава много добри резултати. Техните браншови структури имат силата, позицията и авторитета да влияят при вземането на решения на национално ниво. Комуникацията между фермерите и националните институции, влияещи върху агросектора е изключително важна.


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter