НОВА ЕВРОПЕЙСКА ДИРЕКТИВА СРЕЩУ ПОДВЕЖДАЩАТА РЕКЛАМА ВЛИЗА В СИЛА
Директивата засилва съществуващите европейски стандарти по отношение на рекламата и защитата на потребителите. Тя има за цел да повиши доверието на потребителите на единния европейски пазар и да ограничи агресивните търговски практики, така че да се развива трансграничната търговия, обясни комисарят по защитата на потребителите Меглена Кунева.
Засега само 14 държави прилагат съществуващите правила. ЕК е започнала наказателни процедури срещу останалите, които още не са приели никакви национални правила.
В директивата са засегнати четири ключови елемента за справянето с нечестната реклама. Първият е формулирането на обща клауза, определяща кои практики са нечестни и забранени. Вторият елемент е подробно определение на двете основни категории забранени рекламни практики - подвеждащата реклама и агресивната реклама. Директивата включва и т.нар. черен списък на практиките, които при всички случаи са забранени. В него са описани 30 схеми, които при всички обстоятелства са считани за нечестни.