Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Aktuelles
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Aktuelles

RSS
  • A+
  • A-
11-02-2008

ЕК: ГРАЖДАНИТЕ НА ЕС ТРЯБВА ДА БЪДАТ ПО-ДОБРЕ ИНФОРМИРАНИ ЗА ТЕЛ. 112

Според проучване на Евробарометър в рамките на 27-членния блок послучай Европейския ден на единния телефонен номер 112, показва, че 95 % от гражданите на ЕС са на мнение, че наличието на единен номер за спешна помощ, достъпен навсякъде в ЕС, е полезно. Едва 22 % от тях обаче могат спонтанно да посочат 112 като номер за спешна помощ навсякъде в Европа, съобщава Рапид.

Правилното функциониране на услугата 112 се възприема като важно, особено за граждани, които се намират далече от познатата среда. Например хората, избиращи 112 в чужда страна, са по принцип по-рядко в състояние да дадат информация за точното местонахождение на произшествието (само 53 % са съумели да посочат точното място в сравнение с 80 % при обаждане в страната, в която живеят).

На всеки четвърти от анкетираните се е налагало да се обади на номер за спешна помощ през последните пет години. Почти 40 % от тези обаждания са отправени до 112. Голямото мнозинство от обадилите се на телефон за спешна помощ анкетирани, твърди, че е получило помощ (81 % са били посетени от група за спешна помощ, 7 % са получили подходяща информация, а 5 % - друг вид помощ). Проучването е установило също, че използвалите номера 112 в чужбина са имали по-малко затруднения, свързани с езика, в сравнение с използвалите други номера за спешна помощ в чужбина (28 % срещу 12 %).9 от 10 граждани на ЕС са на мнение, че услугите за спешна помощ за хора с увреждания трябва да бъдат подобрени

Европейската комисия призовава държавите-членки да подобрят осведомеността относно 112. След влизането в сила на Правилата на ЕС в областта на далекосъобщенията през 2003 г. 26 от 27-те държави-членки дадоха възможност на своите граждани да избират 112 от фиксирани и мобилни телефони. Все още е в ход процедура за нарушение срещу България за липсата на достъп до тел. 112 ( IP/07/1530).

ЕК е стартирала процедури за нарушение срещу 14 държави-членки заради липсата на информация за местонахождението на обаждащия се. Седем от тези процедури са вече приключени след вземането на коригиращи мерки от страна на съответните държави-членки. Информация за местонахождението на обаждащия се все още липсва в Италия, Литва, Нидерландия, Полша, Румъния и Словакия.

Европейският комисар по далекосъобщенията Вивиан Рединг заяви: „ Безопасността в извънредни ситуации е цената, която се заплаща, особено от пътуващи, за единния пазар и свободите, които той предлага. Гражданите трябва да могат да се свържат с един и същи номер за спешна помощ, където и да се намират в Европа". „Досега Комисията съсредоточаваше усилията си в осигуряването на достъпа до 112 във всички държави-членки. Сега дойде времето да се привлече вниманието на хората към факта, че 112 е единственият номер, който те трябва да запомнят", поясни тя.


Портал ЕВРОПА ви представя проучването на Евробарометър от януари 2008 г. тукpdf (682.73 Kb).



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia