Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Aktuelles
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Aktuelles

RSS
  • A+
  • A-
27-02-2009

Сметната палата изпрати в Народното събрание докладите за резултатите от два одита на системите за европейски средства

Сметната палата изпрати в Народното събрание докладите за резултатите от извършени два одита: одит на системите за управление на Структурните и Кохезионния фондове на Европейския съюз за периода от 01.01.2006 г. до 30.06.2008 г. и одит на системите за прилагане на Националния стратегически план за развитие на селските райони и Националния стратегически план за рибарство и аквакултури за периода от 01.01.2006 г. до 30.06.2008 г. Двата одита бяха възложени на Сметната палата с Решение на 40-то Народно събрание от 20.06.2008 г., прието в съответствие с чл. 37 ал. 1 от Закона за Сметната палата, съобщава пресслужбата на палатата.

Докладите за резултатите от двата одита са изпратени на Европейската сметна палата и на Представителството на Европейската комисия в България. Те са публикувани на интернет страницата на Сметната палата.

Общата оценка от извършения одит на системите за управление на Структурните и Кохезионния фондове на Европейския съюз за периода от 01.01.2006 г. до 30.06.2008 г. е следната:

За одитирания период (до 30.06.2008 г.) системата за управление на Структурните и Кохезионния фондове на Европейския съюз от гледна точка на взаимодействието и координацията между участниците в този процес отговаря в недостатъчна степен на критериите за ефективност.

Рискови фактори, които застрашават функционирането на системата, освен недобрата координация и взаимодействие между участниците в процеса на управление на средствата от Структурните и Кохезионния фондове, са недостатъчния в количествено и качествено отношение административен капацитет и липсата на ясно разграничение и баланс между правомощията и отговорностите на ключови участници в процеса на управление.

След месец май 2008 г. са предприети конкретни мерки за подобряване на координацията и взаимодействието при управлението на европейските средства. Извършени са промени в организацията на институционалната рамка за управление на средствата от Структурните и Кохезионния фондове, определен е заместник министър-председател, който да подпомага министър-председателя при осъществяване на координацията, контрола и комуникацията на дейностите, свързани с управлението на средствата от Европейския съюз. Създаден е Съвет за координация и оперативно наблюдение на средствата от Европейския съюз, който заседава на равнище министри и на равнище заместник-министри и директори на дирекции.

След 30.06.2008 г. (извън одитирания период) се наблюдава значителен ръст на броя на одобрените проекти и изплатените средства.

Необходимо е да продължат усилията за оптимизиране на структурите за управление на средствата от Структурните и Кохезионния фондове и за усъвършенстване на механизмите и процедурите за кандидатстване, одобрение на проекти по Оперативните програми и мониторинг за тяхното изпълнение.

Основният извод от извършения одит на системите за прилагане на Националния стратегически план за развитие на селските райони и Националния стратегически план за рибарство и аквакултури за периода от 01.01.2006 г. до 30.06.2008 г. е:

Изградените в съответствие с изискванията на регламентите на Европейския съюз системи за прилагане на Националния стратегически план за развитие на селските райони и Националния стратегически план за рибарство и аквакултури създават условия за ефективно и ефикасно изпълнение на приоритетните цели с оглед осигуряване на успешно усвояване на средствата по Програма за развитие на селските райони и Оперативна програма за развитието на сектор "Рибарство".

Поради факта, че изпълнението на мерките по Програма за развитие на селските райони е в начален етап, а прилагането на мерките по Оперативна програма за развитието на сектор "Рибарство" не е стартирало, не може да се даде оценка за ефективността на създадените системи.

По извършените два одита Сметната палата е отправила общо 48 препоръки за подобряване на системите за управление на Структурните и Кохезионния фондове на Европейския съюз и за подобряване на системите за прилагане на Националния стратегически план за развитие на селските райони и Националния стратегически план за рибарство и аквакултури. Препоръките са отправени към заместник министър- председателя по управление на европейските фондове и към министрите: на финансите, на държавната администрация и административната реформа, на икономиката и енергетиката, на транспорта, на регионалното развитие и благоустройството, на околната среда и водите, на труда и социалната политика, на земеделието и храните, и към директора на Изпълнителната агенция за рибарство и аквакултури.



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter