Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Aktuelles
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Aktuelles

RSS
  • A+
  • A-
29-10-2012

По-бърз и по-лесен достъп до фондовете на ЕС за европейските предприятия, градове, региони и научни изследователи

*  След като наскоро влезе в сила новият Финансов регламент, Комисията прие своите нови подробни Правила за прилагането му, съобщава Рапид. Благодарения на опростените процедури предоставянето на средства на ЕС за предприятията, неправителствените организации, изследователите, студентите, общините и другите получатели ще се подобри от 1 януари 2013 г. С новото законодателство се повишава прозрачността и се въвежда по-голяма отчетност за всеки, който работи със средства на ЕС. В регламента са предвидени по-големи възможности да се използват еднократни суми и единни ставки за по-малки суми, премахва се необходимостта от попълването на едни и същи данни във формуляри всеки път, когато се кандидатства за средства на ЕС, и се въвеждат онлайн приложения, както и много други нови елементи.

„С новия регламент се въвеждат значителни подобрения за всички бенефициери на финансиране от ЕС. Успяхме да намалим административната тежест за получателите на средства на ЕС, което означава по-лесен достъп и по-кратки срокове за получаване на финансиране от европейския бюджет. С новите правила се проправя пътят към по-ефективно използване на средствата на ЕС. Това е от значение за всички европейски граждани, тъй като по време на криза бюджетът на ЕС играе важна роля за увеличаване на работните места и растежа. Една от основните задачи на моя мандат е средствата на ЕС да станат по-достъпни, а отчетността на управляващите тези средства да стане по-добра", заяви Януш Левандовски, комисар на ЕС по въпросите на бюджета и финансовото планиране.

В преразгледания Финансов регламент се съдържат редица подобрения, които ще улеснят живота на получателите на средства на Съюза. Периодът между поканите за представяне на предложения, сключването на споразумения за безвъзмездни средства и сроковете за плащания ще се съкрати. Чрез по-широкото използване на еднократни суми, единни ставки и единични разходи акцентът в системата за безвъзмездни средства се пренасочва от възстановяването на разходи към плащанията за постигането на резултати. За опростяването на административните процедури и увеличаването на насочеността към резултатите на финансирането на ЕС ще допринесе и разширеното използване на награди за победители на конкурси за намиране на решение на предварително зададен проблем („поощрителни награди"). За бенефициерите на фондовете на ЕС ще отпадне задължението да откриват отделни лихвоносни банкови сметки. Освен това дори ако се генерира лихва, тя няма да се връща в бюджета на ЕС, нито ще се отчита като приход по проекта. Това разрешава един от основните проблеми за бенефициерите на безвъзмездни средства и на други заинтересовани страни, по-специално от научните среди и неправителствените организации, който беше повдигнат по време на обществената консултация от 2009 г., предшестваща предложението на Комисията от 2010 г.

Новите правила ще увеличат отчетността на тези, които управляват парите на данъкоплатците в ЕС. Това включва държавите членки, които изпълняват голяма част от бюджета на ЕС, включително регионалната политика на ЕС. В бъдеще органите на държавите членки, управляващи средства на ЕС, ще трябва да подписват и представят на Комисията годишни декларации, удостоверяващи, че средствата на ЕС са били използвани правилно.

Бяха подсилени механизмите за финансови корекции в случаи на нередности, допуснати от бенефициерите и установени при одит, а като възпираща мярка Комисията ще публикува решенията за налагане на санкции за злоупотреба със средства на ЕС.

В бъдеще ще бъдат използвани различни финансови инструменти като заеми, собствен капитал или гаранции с цел подобряване на ефективността на фондовете на ЕС, като по този начин се увеличи тяхното финансово отражение. Създават се нови възможности за по-гъвкаво използване на публично-частните партньорства („ПЧП"), като по този начин се вземат предвид призивите на заинтересованите страни от европейския промишлен отрасъл, които участват в такива ПЧП.

В областта на външните действия ЕС ще може да създава доверителни фондове на ЕС, като обединява собствените си ресурси с тези на държавите членки и други донори, за да координира и да предоставя по-добре външната помощ, както и за да увеличи нейната публичност.

Опростяването на правилата и процедурите няма да спре след приемането на новия Финансов регламент. Комисията ще продължи да работи по многобройните си предложения за опростяване, така че новото поколение програми (2014-2020 г.), по които в момента се водят преговори в Съвета и в Европейския парламент, да стъпят стабилно на тях.



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter