Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Aktuelles
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Aktuelles

RSS
  • A+
  • A-
23-05-2007

УТВЪРДЕН Е РЕДЪТ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ

Правителството прие постановлението за определяне на реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми, съфинансирани от структурните и Кохезионния фонд на Европейския съюз и програма ФАР.

На днешното си заседание МС утвърди изискванията за кандидатстване с проекти по 7-те оперативни програми “Транспорт”, „Регионално развитие”, “Околна среда”, “Развитие на конкурентоспособността на българската икономика”, “Развитие на човешките ресурси”, „Административен капацитет” и „Техническа помощ”, за периода 2007-2013 г. Приетото постановление определя реда за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми, съфинансирани от структурните и Кохезионния фонд на Европейския съюз и програма ФАР. Целта е да се осигури ефективен и ефикасен процес на избор на проектни предложения при спазване на принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация.

Препоръчителните образци на типови формуляри за кандидатстване (подлежащи на одобрение от министъра на финансите), вижте ТУК!

Безвъзмездната финансова помощ ще се предоставя чрез провеждане на процедура за подбор на проекти или директно.

Процедурите за подбор на проекти могат да бъдат:

  • с оглед фазите на кандидатстване – открита процедура или процедура с предварителен подбор;
  • с оглед начина на подбор на проектите – процедура на конкурентен подбор или процедура на подбор на проекти, покриващи определени изисквания за качество;
  • с оглед сроковете за кандидатстване – процедура с определен срок за кандидатстване или без определен срок за кандидатстване.

Открита процедура е тази, при която всеки кандидат представя проектно предложение чрез формуляр за кандидатстване, изготвен в съответствие с насоките за кандидатстване. При този вид процедура се извършва оценка на получените проектни предложения и те се одобряват.

Процедура за предварителен подбор е тази, при която всеки кандидат представя проектно предложение чрез формуляр за предварителен подбор, изготвен в съответствие с насоките за кандидатстване. При тази процедура въз основа на предварително определените в насоките за кандидатстване критерии за оценка се извършва оценка на проектните предложения.

Процедура за конкурентен подбор е тази, при която проектните предложения се оценяват и класират в низходящ ред съобразно получената оценка, като за финансиране се одобряват всички или част от проектите, по реда на класирането, до покриване на общия размер на предварително определените и обявени финансови средства по съответната процедура.

Процедура за подбор на проекти, покриващи определени изисквания за качество, е тази, при която проектните предложения се оценяват, като за финансиране се одобряват тези проектни предложения, чиято оценка е равна или надвишава предварително обявена по съответната процедура минимална приемлива цена.

Процедура с определен срок на кандидатстване е тази, при която са предварително обявени един или няколко крайни срока за кандидатстване. Предложенията, получени след тези срокове не се разглеждат като в случаите на предварително обявени няколко срока по преценка на договарящия орган проектните предложения могат да се прехвърлят за разглеждане след изтичане на следващия срок.

Процедура без определен срок за кандидатстване е тази, при която проектните предложения се подават, оценяват и одобряват за финансиране без ограничения във времето.

Процедура за директно предоставяне на безвъзмездната финансова помощ е тази, при която проектното предложение може да подаде само кандидат, който е изрично посочен в съответната оперативна програма като конкретен бенефициент на помощта.

Формулярът за кандидатстване за проектно предложение задължително ще включва: обща цел и специфични цели на проекта; обосновка за съответствие на проекта с целите и приоритетите на програмата; индикативен план-график на дейностите по проекта; описание на очакваните резултати, очакван ефект и обосновка за устойчивостта на резултатите; бюджет на проекта; декларация за наличие на друго финансиране по проекта, имащо характер на държавна помощ, както и получени минимални помощи, независимо от източника или формата на помощта. Във формуляра ще се посочва правния статут на кандидата и наличието на необходимия административен, финансов и технически капацитет за изпълнение на проекта. При проекти, за които исканото финансиране надхвърля 600 000 лв., към формуляра задължително ще се прилага доклад за извършен независим финансов одит, изготвен от регистриран одитор.

В 3-месечен срок от влизане в сила на постановлението типовите образци на формулярите за кандидатстване и насоките за отпускане на безвъзмездна финансова помощ от еврофондовете трябва да се утвърдят от ресорните министри. Едновременно с влизане в сила на постановлението, министърът на финансите ще одобри и препоръчителни образци на типови формуляри за кандидатстване.

С приемането на постановлението се въвежда единна нормативна уредба при процедурите за избор на проекти от страна на Управляващите органи на 7-те оперативни програми и Изпълнителните агенции по програма ФАР. По този начин трябва да се улесни и унифицира дейността на всички секторни министерства, които са отговорни за управлението на структурните инструменти и програма ФАР. Нормативният акт е насочен не само към секторните министерства, отговорни за отпускането на финансовия ресурс, но и към потенциалните бенефициенти – местната власт, бизнесът, неправителственият сектор, които въз основа на уредения в постановлението механизъм ще бъдат информирани за техните права и отговорности по време на процеса на кандидатстване и последващата селекция на проектните предложения. Решението на правителството има значение и за дейността на одитиращите органи, които ще осъществяват контрол върху процеса на отпускане на безвъзмездната помощ на база нормативно уредени процедури, единни за всички отговорни институции.



 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter