Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
30-09-2005

ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ И ЕВРОКОНТРОЛ ЩЕ ОБСЪДЯТ БЪДЕЩИТЕ СИСТЕМИ ЗА ВЪЗДУШЕН ТРАФИК

Европейският комисар по научните изследвания Янез Поточник и официални представители на Евроконтрол ще се срещнат днес в Брюксел, за да обсъдят нуждата от изследвания за бъдещото управление на въздушния трафик в следващата европейска рамкова програма за научни изследвания (2007-2013). Комисията предлага в Седмата рамкова програма да отпусне значителни средства за изследователския компонент на пълностепенна, покриваща територията на Европа система за управление на въздушния трафик, която ще бъде в подкрепа на инициативата на Европейската комисия за единно европейско небе. Управлението на въздушния трафик е основен елемент за осигуряване на трайна безопасност на европейските въздушни пътници.

“Ясно е, че за да се осигури бързо повишаване на безопасността на въздушния транспорт, трябва да се извърши драстична промяна в начина, по който се управлява въздушният трафик над Европа”, заяви европейският комисар по научните изследвания Янез Поточник. “Необходимо е да инвестираме средства в технологиите, които ще направят възможно това. Повече бъдещи инвестиции в научни проекти ще ни дадат възможност да напреднем значително в тази критична област.”

Европейската комисия, съвместно с Евроконтрол - европейската организация за безопасност на въздушното движение - вече прави стъпки за повишаване на безопасността на въздушния трафик в Европа. Фактически 80% от настоящите изследвания за управление на европейския въздушен трафик (ATM) се финансират от съвместни дейности на Евроконтрол и Европейската комисия. Въпреки голямото увеличeние на въздушния трафик, обаче, годишните инвестиции в европейски технологии в тази област са относително постоянни от 1996 година насам. В настоящата рамкова програма за изследвания на Комисията (2002-2006) са отделени 150 милиона евро за финансиране на изследвания за управление на въздушния трафик. В момента Европейската комисия и Евроконтрол работят съвместно в редица области, с цел подпомагане безопасността на въздушния транспорт. Такива проекти са:

Оптималният проект, разработващ иновативни процедури за по-безопасно доближаване до земята и приземяване на самолети в летища, които са с все по-ограничен капацитет и лоши условия на видимост.
Проектът MA-AFAS, разработващ начини самолетите да могат да комуникират помежду си, така че да се намали напрежението на вече претоварените системи за контрол на въздушния трафик и да се увеличи автономността на всеки отделен самолет.

Сегашните изследвания намират начини за безопасно справяне в днешната фрагментарна система за въздушен трафик, но това не е достатъчно, особено от гледна точка на инициативата за единно европейско небе, която ще доведе до фундаментална промяна в управлението на въздушния трафик в Европа. Заместник-председателят на Европейската комисия и комисар по транспорта Жак Баро вече предложи бъдеща Единна европейска инфраструктура за управление на въздушния трафик, наречена SESAME. Тя ще координира изцяло използващите въздушното пространство, операторите и поддържащата индустрия и ще обвързва регулаторната рамкова програма, финансовите ресурси и изпълнителите, в цяла Европа.

ACARE - Съветът за изследвания в областта на аеронавтиката в Европа - предлага в своята „Програма за стратегически изследвания” изследователският компонент на SESAME да получи подкрепа в следващата изследователска рамкова програма (FP7).



 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia