Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
29-09-2006

ПРИЕМА СЕ ПРОГРАМА ЗА ПОКРИВАНЕ НА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА АВИАЦИОННА БЕЗОПАСНОСТ

Българските авиокомпании и министерството на транспорта ще обединят усилията си за покриването на стандартите на ЕС за да не се стигне до налагането на блокиращи мерки срещу авиационния сектор след присъединяването ни към ЕС, съобщава News.bg.

По време на вчерашната среща на авиопревозвачите и министъра на транспорта Петър Мутафчиев бяха набелязани мерки по забележките в последния доклад на ЕК.

Основният проблем в авиационния сектор е пред транспортната и селскостопанската авиация, тъй като в пътническия сектор бяха закупени сертифицирани самолети.

Ако не успеем да покрием евроизискванията, е възможно да пострадат 30% от авиационния парк на България на карго и пътнически превози.

Българските карго-превозвачи ползват най-вече руски самолети Ан-12 и Ан-26.

Сертифицирането изисква милиони евро. За справянето на ситуацията 5 български авиопревозвачи се обединяват в консорциум и вече са поели финансирането.

По оценка на говорителя на консорциума Георги Попов за момента за сертифицирането са необходими 2 млн. евро, но сумата може да нарасне.

Процедурата се провежда от Европейската агенция за авиационна безопасност на основата на изработен план за действие.
Сертифицирането, тъй като е ангажимент на производителя, ангажира и конструкторското бюро „Антонов", което поддържа изправността на най-големите карго-самолети в света, подчерта Попов.

От бюрото е задействана процедурата по сертификацията, но тя изисква време.

Допълнително проблемът се усложнява от наближаващия краен срок по европейския регламент, въвеждащ изискванията за това сертифициране - 28 март 2007 година.

По неофициална информация от бранша има вероятност този срок да бъде отложен.

На срещата между авиопревозвачите и министър Мутафчиев, министърът се ангажирал да се направи преглед на нормативната база и да се издаде информационен бюлетин с всички нормативни изисквания, които ще регламентират въздухоплаването и авиационния бизнес на България като членка на ЕС.

Портал ЕВРОПА припомня, че в последния доклад на ЕК в раздела за авиационна безопасност се посочва, че Обединените авиационни власти в областта на авиационната сигурност, отказаха на България взаимното признаване в рамките на системата на ОАВ в съответните области на безопасност, и по-точно на летателната годност, техническото обслужване, операции и лицензиране на екипажите.

В случай че България не изпълни изискванията в срок, ЕС може да наложи предпазни мерки срещу съответните летателни средства и да включи съответните авиокомпании в "черен списък".




 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia