Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
29-09-2006

ПРИЕМА СЕ ПРОГРАМА ЗА ПОКРИВАНЕ НА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА АВИАЦИОННА БЕЗОПАСНОСТ

Българските авиокомпании и министерството на транспорта ще обединят усилията си за покриването на стандартите на ЕС за да не се стигне до налагането на блокиращи мерки срещу авиационния сектор след присъединяването ни към ЕС, съобщава News.bg.

По време на вчерашната среща на авиопревозвачите и министъра на транспорта Петър Мутафчиев бяха набелязани мерки по забележките в последния доклад на ЕК.

Основният проблем в авиационния сектор е пред транспортната и селскостопанската авиация, тъй като в пътническия сектор бяха закупени сертифицирани самолети.

Ако не успеем да покрием евроизискванията, е възможно да пострадат 30% от авиационния парк на България на карго и пътнически превози.

Българските карго-превозвачи ползват най-вече руски самолети Ан-12 и Ан-26.

Сертифицирането изисква милиони евро. За справянето на ситуацията 5 български авиопревозвачи се обединяват в консорциум и вече са поели финансирането.

По оценка на говорителя на консорциума Георги Попов за момента за сертифицирането са необходими 2 млн. евро, но сумата може да нарасне.

Процедурата се провежда от Европейската агенция за авиационна безопасност на основата на изработен план за действие.
Сертифицирането, тъй като е ангажимент на производителя, ангажира и конструкторското бюро „Антонов", което поддържа изправността на най-големите карго-самолети в света, подчерта Попов.

От бюрото е задействана процедурата по сертификацията, но тя изисква време.

Допълнително проблемът се усложнява от наближаващия краен срок по европейския регламент, въвеждащ изискванията за това сертифициране - 28 март 2007 година.

По неофициална информация от бранша има вероятност този срок да бъде отложен.

На срещата между авиопревозвачите и министър Мутафчиев, министърът се ангажирал да се направи преглед на нормативната база и да се издаде информационен бюлетин с всички нормативни изисквания, които ще регламентират въздухоплаването и авиационния бизнес на България като членка на ЕС.

Портал ЕВРОПА припомня, че в последния доклад на ЕК в раздела за авиационна безопасност се посочва, че Обединените авиационни власти в областта на авиационната сигурност, отказаха на България взаимното признаване в рамките на системата на ОАВ в съответните области на безопасност, и по-точно на летателната годност, техническото обслужване, операции и лицензиране на екипажите.

В случай че България не изпълни изискванията в срок, ЕС може да наложи предпазни мерки срещу съответните летателни средства и да включи съответните авиокомпании в "черен списък".




 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.