Europe.bg
  Page d’accueil - Actualités - Actualités
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  Utilisateur:
  
  Mot de passe:
  
  
Registration
Mot de passe oublié
Europe.bg, c'est quoi?
 
  Information
Plan du site
Contacts
Partenaires
Partenaires média
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Actualités / Actualités

RSS
  • A+
  • A-
20-12-2006

ПРЕДПАЗНА КЛАУЗА ЗА АВИАЦИЯТА

 Европейската комисия ще задейства първа за България предпазна клауза от 1 януари 2007 г. в областта "Авиационна сигурност", предаде кореспондент на БНТ в Брюксел, цитиран от Агенция „Фокус".

Тази предпазна клауза означава, че българските авиопревозвачи няма да бъдат смятани за авиопревозвачи от Европейския съюз, въпреки членството на България. Те ще могат да продължат да оперират като превозвачи от трета страна. Ще могат да летят в страни от ЕС, така както е по силата на двустранни споразумения, каквито България има със страни от съюза.

Причините, накарали Европейската комисия да вземе това решение, са слабости в структурата и работата на българските авиационни власти, липсата на достатъчно обучени кадри и на програми за непрекъснато и продължаващо обучение, слабости при установяване на нередности и вземането на недостатъчни или никакви мерки за отстраняване на открити нередности по отношение на използваните за различни цели самолети.

Превозвачите ще трябва да се съобразяват с правилата на евросъюза, но няма да бъдат смятани за общностни авиопревозвачи. Специално се отбелязва, че не се атакува определена авиокомпания, но че се призовават българските власти и самите авиопревозвачи да се съобразяват с правилата на ЕС.

Също така има сериозна загриженост от страна на Брюксел що се отнася до възможностите на българската авиационна администрация да изпълнява своите задължения.

През февруари 2007г. Европейската Агенция за авиационна безопасност ще проведе нова проверка и тогава ще бъде решено дали български авиокомпании да бъдат включени в „черния списък" на ЕС.

От ЕК посочват, че проблемите в авиационната сфера са били посочени още през 2005г. и е създаден план за преодоляване на недостатъците. Поради липсата на действия по плана от Комисията припомнят, че е даден предупредителен сигнал в последния доклад от 26 септември.

ЕК заявява, че многократно е посочвала този проблем на вниманието на българския министър-председател и на министъра на транспорта. Нова инспекция на EААБ е била проведена преди присъединяването ни, но за съжаление тя е даказала, че ситуацията остава незадоволителна.

Портал ЕВРОПА припомня, че за проблема с българската авиационна безопасност бе съобщено още в есенния мониторингов доклад на ЕК: в него се говори за "сериозни недостатъци", идентифицирани от Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) и Обединените авиационни власти (ОАВ).

"В случай че България не предприеме необходимите коригиращи действия, съществува опасността Комисията, по своя инициатива или по молба на държава-членка да ограничи достъпа до вътрешния авиационен пазар" - се казва в доклада.

Там категорично се заявява още, че "регистрирано българско въздухоплавателно средство, което не отговаря на правилата на ЕС за безопасност на гражданската авиация може да бъде подложено на подходящите предпазни мерки въз основа на достиженията на правото на ЕС. В допълнение, български въздушни превозвачи, не отговарящи на изискванията, могат да бъдат добавени в "черния списък" на забранените авиационните превозвачи в ЕС, които не могат да летят във, над и извън въздушното пространство на Общността."

Освен това през миналата седмица на страната бе наложена своеобразна предпазна клауза със забраната за износ на месни и млечни произведения за ЕС. изключение са прави само за фирмите, които вече имат лиценз за износ в съюза.

 

 



 
Заедно
Evénements à venir
 
 
 
    Encore 
Interviews
 
 
 
    Encore 
Articles récents
 
    Encore 

Projet de Institut européen | Centre de modernisation des politiques | Institut des politiques européennes |
| Protections des données privés | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Le système d'information est réalisé grace au soutien financier de Institut Société ouverte et Fondation Société ouverte - Sofia