Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
20-12-2006

ПРЕДПАЗНА КЛАУЗА ЗА АВИАЦИЯТА

 Европейската комисия ще задейства първа за България предпазна клауза от 1 януари 2007 г. в областта "Авиационна сигурност", предаде кореспондент на БНТ в Брюксел, цитиран от Агенция „Фокус".

Тази предпазна клауза означава, че българските авиопревозвачи няма да бъдат смятани за авиопревозвачи от Европейския съюз, въпреки членството на България. Те ще могат да продължат да оперират като превозвачи от трета страна. Ще могат да летят в страни от ЕС, така както е по силата на двустранни споразумения, каквито България има със страни от съюза.

Причините, накарали Европейската комисия да вземе това решение, са слабости в структурата и работата на българските авиационни власти, липсата на достатъчно обучени кадри и на програми за непрекъснато и продължаващо обучение, слабости при установяване на нередности и вземането на недостатъчни или никакви мерки за отстраняване на открити нередности по отношение на използваните за различни цели самолети.

Превозвачите ще трябва да се съобразяват с правилата на евросъюза, но няма да бъдат смятани за общностни авиопревозвачи. Специално се отбелязва, че не се атакува определена авиокомпания, но че се призовават българските власти и самите авиопревозвачи да се съобразяват с правилата на ЕС.

Също така има сериозна загриженост от страна на Брюксел що се отнася до възможностите на българската авиационна администрация да изпълнява своите задължения.

През февруари 2007г. Европейската Агенция за авиационна безопасност ще проведе нова проверка и тогава ще бъде решено дали български авиокомпании да бъдат включени в „черния списък" на ЕС.

От ЕК посочват, че проблемите в авиационната сфера са били посочени още през 2005г. и е създаден план за преодоляване на недостатъците. Поради липсата на действия по плана от Комисията припомнят, че е даден предупредителен сигнал в последния доклад от 26 септември.

ЕК заявява, че многократно е посочвала този проблем на вниманието на българския министър-председател и на министъра на транспорта. Нова инспекция на EААБ е била проведена преди присъединяването ни, но за съжаление тя е даказала, че ситуацията остава незадоволителна.

Портал ЕВРОПА припомня, че за проблема с българската авиационна безопасност бе съобщено още в есенния мониторингов доклад на ЕК: в него се говори за "сериозни недостатъци", идентифицирани от Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕААБ) и Обединените авиационни власти (ОАВ).

"В случай че България не предприеме необходимите коригиращи действия, съществува опасността Комисията, по своя инициатива или по молба на държава-членка да ограничи достъпа до вътрешния авиационен пазар" - се казва в доклада.

Там категорично се заявява още, че "регистрирано българско въздухоплавателно средство, което не отговаря на правилата на ЕС за безопасност на гражданската авиация може да бъде подложено на подходящите предпазни мерки въз основа на достиженията на правото на ЕС. В допълнение, български въздушни превозвачи, не отговарящи на изискванията, могат да бъдат добавени в "черния списък" на забранените авиационните превозвачи в ЕС, които не могат да летят във, над и извън въздушното пространство на Общността."

Освен това през миналата седмица на страната бе наложена своеобразна предпазна клауза със забраната за износ на месни и млечни произведения за ЕС. изключение са прави само за фирмите, които вече имат лиценз за износ в съюза.

 

 

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter