ПЕТЪР МУТАФЧИЕВ: ПРЕДПАЗНАТА МЯРКА НЕ ЗАСЯГА ПО НИКАКЪВ НАЧИН ЧЛЕНСТВОТО НИ В ЕС
Предпазната мярка, която се прилага на България във връзка с гражданската авиация, не засяга по никакъв начин членството ни в Европейския съюз. Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев на пресконференция по повод решението на Европейската Комисия за налагане на предпазна клауза на авиацията ни, съобщава Агенция "Фокус".
Министър Петър Мутафчиев обясни, че проблемът идва от това, че България не е напълно подготвена за изискванията и правилата за безопасност на полетите в Европейския съюз.
Българските авиокомпании ще могат да осъществяват пътнически полети от България към страните в Европейския съюз, но няма да осъществяват пътнически и товарни полети по вътрешните авиолинии на ЕС. "Т.е. няма да можем да осъществяваме вътрешни полети от Лондон до Париж, например", поясни транспортният министър.
Той каза също така, че към момента само три от общо 15-те авиокомпании в България разполагат с нужната документация за издаване на евросертификати за полети във вътрешността на ЕС. Министър Мутафчиев обаче не уточни кои са тези три авиокомпании. Той бе категоричен, че българската страна продължава да защитава своите позиции и ще направи всичко възможно в най-скоро време тази мярка да отпадне.
Транспортният министър не се ангажира със срок, в който това може да стане. Срок няма и заложен в решението на Европейската комисия. "Когато сме готови, ще уведомим Европейската комисия, ще бъдат направени нужните проверки и тази мярка ще отпадне", уточни още Петър Мутафчиев.
За Румъния не е налагана такава мярка, защото там не е била правена проверка, обясни транспортният министър.
Портал ЕВРОПА припомня, че днес Европейската Комисия взе решение да активира първата предпазна клауза за България , според която българските авиокомпании няма да бъдат приемани за авиопревозвачи от ЕС.
Причините, накарали Европейската комисия да вземе това решение, са слабости в структурата и работата на българските авиационни власти, липсата на достатъчно обучени кадри и на програми за непрекъснато и продължаващо обучение, слабости при установяване на нередности и вземането на недостатъчни или никакви мерки за отстраняване на открити нередности по отношение на използваните за различни цели самолети.
В изявлението на ЕК се посочва, че премиера и транспортния ни министър са получавали многократно информация за състоянието на проблема. Въпреки това последната проверка на ЕААБ преди членството ни е установила сериозни недостатъци, които са принудили Комисията да активира предпазната клауза.