ЙОАНА ЧИСМАСУ, МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ НА РУМЪНИЯ, ПРЕД ПОРТАЛ ЕВРОПА
Националната комуникационна стратегия за Структурните инструменти в Румъния и планът към него са разработени от Управляващия орган на досегашната Рамка за подкрепа от Общността (MA CSF). Това е звеното, което координира Структурните и Кохезионния фонд и се занимава с Референтната рамка (НСРР). Стратегията и Планът ще се одобрят от Националната координационна комисия за Структурните инструменти.
Йоана Чисмасу от Управляващия орган на Рамката за подкрепа от Общността в МФ на Румъния пред Портал ЕВРОПА:
Обяви ли Румъния обществена поръчка за PR на Структурните фондове?
Научихме, че още през ноември е сключен договор с PR-агенция за кампания за ангажиране на общественото съзнание с Регионалната оперативна програма на Румъния. 1 190 200 евро е стойността на договора.
PR-кампанията за Регионалната оперативна програма бе финансирана със средства по Програмата ФАР - съответно имаше търг за избор на изпълнител съгласно правилата на ФАР. Управляващият орган по тази Оперативна програма реши да аутосрсне написването на Комуникационния план за действие и да оползотвори наличните пари по ФАР, вместо да бъде товарен бюджетът.
Колко струва цялата комуникационна стратегия и какъв е източникът на финансиране?
Приблизителният бюджет е следният - той е предвиден за от няколко различни фонда: първо, от националния бюджет - около 1 250 000 евро (само за периода 2007-2010 г.); второ - средствата, заложени в бъдещата Оперативна програма "Техническа подкрепа" - приоритетна ос 3.2 - "Информация и реклама", възлизаща на 30 млн. евро (за периода 2007-2013 г.); трето - кофинансирането от държавния бюджет по ОП "Техническа подкрепа" за информационни и промоционални дейности, възлизащо на 5.29 млн. евро; и четвърто - частта за техническа подкрепа, предвидена във всяка Оперативна програма, което предстои да бъде фиксирано от всеки управляващ орган.
Ще помагат ли чуждестранни експерти в реализацията на рекламната кампания?
Разбира се. Както и досега, към всеки управляващ орган по Оперативните програми ще продължават да се изпълняват проекти по ФАР - туининг, както и за техническа подкрепа. Чуждите експерти по тях най-вероятно ще предоставят услугите си и по това, как рекламните и комуникационни дейности да бъдат осъществявани на практика.
Кога започва и кога приключва PR-кампанията?