Europe.bg
  Начало - Новини - Интервюта
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Интервюта

  • A+
  • A-
13-02-2007

ЙОАНА ЧИСМАСУ, МИНИСТЕРСТВО НА ФИНАНСИТЕ НА РУМЪНИЯ, ПРЕД ПОРТАЛ ЕВРОПА

Националната комуникационна стратегия за Структурните инструменти в Румъния и планът към него са разработени от Управляващия орган на досегашната Рамка за подкрепа от Общността (MA CSF). Това е звеното, което координира Структурните и Кохезионния фонд и се занимава с Референтната рамка (НСРР). Стратегията и Планът ще се одобрят от Националната координационна комисия за Структурните инструменти.

Йоана Чисмасу от Управляващия орган на Рамката за подкрепа от Общността в МФ на Румъния пред Портал ЕВРОПА:

Обяви ли Румъния обществена поръчка за PR на Структурните фондове?

Комуникационната стратегия е разработена чрез консултации и в партньорство с управляващите органи на всички Оперативни програми. Помагали са и чуждестранни PR-експерти, работили в Румъния в Управляващия орган на Рамката за подкрепа от Общността (MA CSF) по туининг-проект през последните 18 месеца. За изработването на Комуникационната стратегия не е правена обществена поръчка, тъй като тя е стратегически документ, роден от партньорство и координирани усилия в национален мащаб. Що се отнася до практическото изпълнение на PR-дейностите, всеки управляващ орган ще реши самостоятелно дали ще може да се справи вътрешно, или ще трябва да аутсорсва рекламните дейности. Вероятно ще се организират обществени поръчки почти за всички комуникационни и PR-дейности.

Научихме, че още през ноември е сключен договор с PR-агенция за кампания за ангажиране на общественото съзнание с Регионалната оперативна програма на Румъния. 1 190 200 евро е стойността на договора.

PR-кампанията за Регионалната оперативна програма бе финансирана със средства по Програмата ФАР - съответно имаше търг за избор на изпълнител съгласно правилата на ФАР. Управляващият орган по тази Оперативна програма реши да аутосрсне написването на Комуникационния план за действие и да оползотвори наличните пари по ФАР, вместо да бъде товарен бюджетът.

Колко струва цялата комуникационна стратегия и какъв е източникът на финансиране?

Приблизителният бюджет е следният - той е предвиден за от няколко различни фонда: първо, от националния бюджет - около 1 250 000 евро (само за периода 2007-2010 г.); второ - средствата, заложени в бъдещата Оперативна програма "Техническа подкрепа" - приоритетна ос 3.2 - "Информация и реклама", възлизаща на 30 млн. евро (за периода 2007-2013 г.); трето - кофинансирането от държавния бюджет по ОП "Техническа подкрепа" за информационни и промоционални дейности, възлизащо на 5.29 млн. евро; и четвърто - частта за техническа подкрепа, предвидена във всяка Оперативна програма, което предстои да бъде фиксирано от всеки управляващ орган.

Ще помагат ли чуждестранни експерти в реализацията на рекламната кампания?

Разбира се. Както и досега, към всеки управляващ орган по Оперативните програми ще продължават да се изпълняват проекти по ФАР - туининг, както и за техническа подкрепа. Чуждите експерти по тях най-вероятно ще предоставят услугите си и по това, как рекламните и комуникационни дейности да бъдат осъществявани на практика.

Кога започва и кога приключва PR-кампанията?

Както гласят правилата, ЕК одобрява оперативните програми, след което страната-членка има 4 месеца, в рамките на които изпраща на Комисията Комуникационната стратегия за Структурните инструменти - става въпрос за онези PR-дейности, които ще се финансират с пари по Оперативните програми. Те ще започнат следователно след одобрението им. Но Румъния вече изпълнява PR-кампании на национално, местно и регионално ниво с цел повишаване на информираността на обществеността и улесняване на предстоящото усвояване на фондове по Структурните инструменти - тези кампании, които в момента вървят, се финансират от държавния и от местните бюджети, а така също и по проекти по ФАР: какъвто е случаят със споменатата от Вас PR-кампания за Регионалната оперативна програма. Там финансирането е по ФАР, а избраната с обществена поръчка PR-агенция е румънската Mercury Promotions - още три фирми се състезаваха в конкурса. Стойността на сключения на 30 ноември договор е 1 190 200 евро. Управляващият орган по тази програма е Министерството на европейската интеграция - бъдещото министерство на регионалното развитие на Румъния.

По темата четете още в рубриката "Тема на месеца": По какъв начин текат в София и Букурещ комуникационните и PR-дейности, свързани с промоцията на финансовата перспектива за периода 2007-2013 г.? Проучване на Портал ЕВРОПА в две части.

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter