14% ОТ БЪЛГАРИТЕ ПОЛЗВАТ ТЕЛЕФОН 112, СОЧИ АНКЕТА НА ПОРТАЛ ЕВРОПА
Мнозинството читатели на Портал ЕВРОПА не знаят дали в тяхната община съществува специален номер за неспешни повиквания. Това показват резултатите от онлайн-анкета за Единния телефонен номер за спешни повиквания 112 и въвеждането му в България.
Идеята за анкетата, осъществена сред читателите на Портал ЕВРОПА, е на българския евродепутат Душана Здравкова (ЕНП-ЕД - ГЕРБ) и е част от Инициативата за гражданско действие за подобряване на услугата 112 в България и региона. Поводът нашият екип да включи онлайн-допитването в "Говори с Европа" бе първият Европейски ден на Телефон 112 - който се отбелязва на 11 февруари.
Анкетата бе активна от 14.02 до 14.03 2008 г. и в нея се включиха 49 читатели на доброволен принцип.
| |
голям размер |
Резултатите от проучването, което няма социологически характер, показват, че 83.7% от анкетираните знаят, че телефон 112 е алтернатива на познатите номера 150, 160, 166 във всяка държава-член на ЕС и е безплатен. Въпреки това едва 14.3 процента от анкетираните са ползвали услугите му.
Според близо две трети от участвалите в анкетата - 70.8%, има значение кой администрира телефон 112. Мнозинството от участниците проявява желание да оценява качеството на услугата, която телефон 112 предлага - 67.2 на сто. Тези, които са декларирали желание да работят като оператори на телефон 112, са 31.9% от анкетираните.
Впечатление прави, че читателите не са наясно къде могат да се обадят в случай на авария и проблеми по комуналните услуги в своята община. 57% от участвалите в анкетата твърдят, че не знаят телефонния номер, на който могат да сигнализират. Едва 14.3% знаят към кого да се обърнат в при подобна ситуация.
Портал ЕВРОПА благодари на всички свои читатели, участвали в анкетата.
| |
Информационно-комуникационната инициатива на Портал ЕВРОПА и Центъра за модернизиране на политики "Говори с Европа" се изпълнява в рамките на проект по План Д за демокрация, диалог и дебат на Европейската комисия.