Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
15-10-2007

ЕК НЕ Е ЗАПОЗНАТА С АНЕКСА КЪМ КОНЦЕСИОННИЯ ДОГОВОР ЗА "ТРАКИЯ"

Европейската комисия не е запозната с анекса към концесионния договор за автомагистрала "Тракия", където има държавна помощ, която не е нотифицирана от Брюксел. За това алармира днес евродепутатът Николай Младенов от групата на ЕНП на пресконференция в Русе, цитиран от Mediapool.

Преди десет дни след като премиерът Сергей Станишев, при откриването на 24 км участък от пътя между Оризово и Стара Загора, се похвали, че европейската статистическа служба Евростат пуснала договора.

Положителното становище на Евростат бе последното изискване, за да се задейства концесията.

Младенов обвини министър-председателя, че заблуждава българското общество. Той посочи, че при такива случаи информацията за държавната помощ трябва да е внесена в европейската генерална дирекция "Транспорт".

Според евродепутата, в анекса, договорен през април 2007 г., са нарушени изисквания за държавната помощ и гаранции. Младенов иска от ЕК да провери и допълнителното споразумение. Реакцията на Брюксел се очаква следващата седмица, уточни той.

Според него в договорните текстове има различни схеми за държавна помощ и гаранции към концесионера, които трябва да бъдат одобрени от Европейската комисия. Недопустимо е българската държава да поема задължения да изплати вместо концесионера около 400 млн. евро задължения по банковия му кредит с лихва около 12 на сто при положение, че България може сама да довърши магистралата със заем от Европейската инвестиционна банка с лихва около 3. 5 - 4 на сто, посочи евродепутатът.

Не е ясно на основата на какви данни са определени 13 000 коли на ден, преминаващи по магистралата, под чиято бройка българската държава трябва да плаща компенсации на португалския консорциум, допълни Младенов.

Той пита Брюксел дали ако се установи, че предоставените нови гаранции на концесионера от страна на правителството представляват държавна помощ, тези текстове ще трябва да бъдат анулирани, съобщава Mediapool.

Възможно ли е португалско-българският консорциум концесионер да върне предоставената от държавата оперативна помощ и извънредни разходи за строителството, пита още Младенов.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.