Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
26-02-2007

АВИОКОМПАНИИТЕ ИМАТ ДВА МЕСЕЦА ЗА ДА ИЗПЪЛНЯТ ИЗИСКВАНИЯТА НА ЕС

Между 150-180 000 долара ще струва привеждането на всеки един от самолетите от българската товарна авиация в съответствие с изискванията на ЕС. Това заявиха представители на петте авиокомпании за каргопревози, чиито лицензи за летене до страни от ЕС бяха отнети миналата седмица. Днес те се срещнаха с министъра на транспорта Петър Мутафчиев и главния директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" Захари Алексиев, съобщава „Дневник".

Превозвачите обясниха, че това не са инвестиции, пряко свързани с безопасността на полетите.

В петък ГВА отне сертификатите за летене до страни от ЕС, Исландия, Швейцария и Норвегия, на "София ер", "Хели ер", "Вега ерлайнс", "Скорпион ер" и "Брайт авиейшън". Превозвачите ще бъдат проверени отново от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) след няколко месеца, и ако констатираните проблеми продължат, те могат да бъдат включени в черния списък на по-късен етап.

За да възобновят правата си, превозвачите ще трябва да преоборудват каргокабините си, да поставят нови предпазни колани за пилотския състав и да подобрят външния и вътрешния вид на самолетите си.

Според авиационните фирми, най-много средства ще погълне пребоядисването на самолетите. Те изразиха убеденост, че за два месеца, какъвто е срокът за тези подобрения, ще успеят да изпълнят всички предписания.

Утре ГДГВА ще предостави на авиокомпаниите списък с изискванията, с които петте превозвача трябва да се справят, а те от своя страна следва да изготвят на тази основа план за действие.

Според доклада на Европейската агенция за авиационна безопасност, в България авиокомпаниите за товарни превози могат да се разделят на два вида. Такива, които се приближават максимално до изискванията на Европейския съюз и такива, които изостават значително. Това заяви директорът на ГДГВА Захари Алексиев, след срещата в министерството, съобщи „Фокус".

Алексиев съобщи, че в момента всички 23 самолета "Ан 12" са спрени от полети в Европейския съюз от ГДГВА. След два месеца ще стане ясно дали ще бъде възстановено правото на авиокомпаниите да извършват превози в ЕС.

В края на януари стана ясно, че Европейската комисия е започнала процедура срещу България заради нарушение на общностното право в областта на авиацията. Според Комисията българската Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) не отговаря на европейските изисквания за брой и подготовка на персонала и качество на инспекциите. Ако България не вземе мерки и не даде обяснения по случая до два месеца, комисията ще сезира Съда на европейските общности в Люксембург, който може да наложи глоба на страната ни.

Предстои инспекция и на Гражданската въздухоплавателна администрация, която трябва да покаже, че е наела и обучила допълнителен технически персонал, който да извършва редовните проверки на българските превозвачи.

Портал ЕВРОПА припомня, че в петък приключи заседанието на Комитета по авиационна безопасност на ЕК. Именно след заседанието ГВА обяви решението си за спирането на петте авиофирми от полети в ЕС.Говорителят на комисаря по транспорта, Микеле Черконе обясни, че обикновено между заседанието на експертна комисия и последващата резолюция минава една седмица. Няма фиксиран срок, но обикновено е около 7 дни. Черконе очаква, че тази сряда ще се знае кога ЕК ще приеме въпросният Регламент на ЕК.

 

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.