Europe.bg
  Hauptseite - Nachrichten - Analysen
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Nachrichten / Analysen

RSS
  • A+
  • A-
04-04-2014

За едната преференция

Противно на всяка логика, че с наближаването на изборите на 25 май, правилата за тяхното провеждане ще се изясняват, нещата стават все по-объркани. Прост пример за това е един от най-важните документи в изборния ден – изборната бюлетина.

В извънредния 29 брой на Държавен вестник от 30 март 2014 г. (http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=83942) Централната избирателна комисия е обнародвала своето Решение № 29-ЕП от 29 март 2014 г. относно утвърждаване образците на изборните книжа за произвеждане на изборите за членове на Европейския парламент от Република България на 25 май 2014 г.

Екипът на Портал ЕВРОПА извади по-любопитните детайли само от образците на бюлетините – Приложение 91 и 92 от цитираното решение.

Първо ни прави впечатление, че докато българите гласуващи в България ще се ползват с възможността за повече от едно предпочитание за отбелязване (противно на Изборния кодекс – преференциИ, то нашите сънародници, гласуващи извън страната, ще могат да гласуват съобразно основния изборен закон, тоест да отбележат една преференциЯ.

Умишлена или не, тази, на пръв поглед невинна, разлика може да доведе до сериозно количество невалидни гласове, ако гражданите, гласуващи в България се подведат и отбележат повече от една преференция.

Интересни за отбелязване са и поясненията след всяко едно от двете приложения.

В България, например, е „кочана с бюлетините“, а извън България е „кочана на бюлетината“.

За бюлетината е България редовете на партиите коалициите и независимите кандидати могат да бъдат отпечатани в повече от една колона, а за тези за гласуване извън страната колоните са точно фиксирани на две.

Между двете приложения има и други разминавания на отделни думи и текстове. Може да ги видите както на снимките, така и директно в текста на Държавен вестник тук. http://dv.parliament.bg/DVPics/2014/29_14/obrazci.pdf

Силно ни впечатли и пояснителният текст на приложение 92 за подредбата на квадратчетата за преференция: „В десния край на бюлетината в колона едно под друго се отпечатват 17 квадратчета, които отговарят на броя на членовете…. В тях се изписват числата от 1 до 17 включително, последователно отгоре надолу.“

След внимателен оглед на приложение 92 екипът на Портал ЕВРОПА не откри колона от 17 квадратчета, подредени едно под друго.

И докато в свои телевизионни изяви Ивелина Алексиева, председателят на ЦИК, обяснява, че ЦИК може и вече работи, то ние не може да не се запитаме „Но как?“



Nachrichten
Aktuelles
Analysen
Interviews


 
Заедно
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter