Europe.bg
  Hauptseite - Europäisches Parlament - 2009: Wahlen
  NAVIGATION
Nachrichten
Bewerbungen
Europäische Union
Bulgarien - EU
Beitrittsverhandlungen
Programme und Projekte
Fragen und Antworten
Bibliothek
Portal EUROPA - Über uns; Ethisches Kodex
Europäisches Parlament 2007
Aktuelles
Analysen
Interviews
Geschichte der Europäischen Union
Institutionen der Europäischen Union
Mitgliedsstaaten
Beitrittsländer
Assoziierte Staaten
Tätigkeiten
Chronologie
Schlüsseldokumente
Institutionen der Europäischen Union
Finanz- und Finanzierungsinstitutionen
Beratende Organe
Interinstitutionelle Einrichtungen
Autonome Einrichtungen (Agenturen)
Präsidentschaft des Rates der EU
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Geschichte
Tätigkeiten
Verhandlungskapitel
Nationale Positionen
Gemeinsame Verhandlungsstandpunkte der Mitgliedsstaaten
Erfüllung der Verpflichtungen
Kapitel 1. Freier Warenverkehr
Kapitel 2. Freizügigkeit
Kapitel 3. Freier Dienstleistungsverkehr
Kapitel 4. Freier Kapitalverkehr
Kapitel 5. Gesellschaftsrecht
Kapitel 6. Wettbewerb
Kapitel 7. Landwirtschaft
Kapitel 8. Fischerei
Kapitel 9. Verkehr
Kapitel 10. Steuern
Kapitel 11. Wirtschafts- und Währungsunion
Kapitel 12. Statistik
Kapitel 13. Beschäftigung und Soziales
Kapitel 14. Energie
Kapitel 15. Industriepolitik
Kapitel 16. Kleine und mittlere Unternehmen
Kapitel 17. Wissenschaft und Forschung
Kapitel 18. Bildung und Ausbildung
Kapitel 19. Telekommunikation und Informationstechnologien
Kapitel 20. Kultur und audiovisuelle Medien
Kapitel 21. Regionalpolitik und Koordinierung der strukturpolitischen Instrumente
Kapitel 22. Umweltschutz
Kapitel 23. Verbraucherschutz und Gesundheitsschutz
Kapitel 24. Zusammenarbeit im Kapitel Justiz und Inneres
Kapitel 25. Zollunion
Kapitel 26. Auswärtige Beziehungen
Kapitel 27. Gemeinsame Außen- und Sicherheitspolitik
Kapitel 28. Finanzkontrolle
Kapitel 29. Finanz- und Haushaltsbestimmungen
Kapitel 30. Institutionen
Kapitel 31. Sonstige
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
Finanzielle Heranführungsinstrumente
Gemeinschaftsprogramme
Strukturpolitisches Instrument zur Vorbereitung auf den Beitritt ISPA
Sonderprogramm für die Landwirtschaft und die Entwicklung des ländlichen Raums SAPARD
PHARE Hilfsprogramm der Gemeinschaft für die mittel- und osteuropäischen Länder
Maßnahmen der SAPARD-Programme
Die EU-Fonds für Bulgarien
Strategien
Gesetze
Pläne und Programme
Publikationen
Europa von A bis Z
Nationale Strategien
Regionale Strategien
Gemeindestrategien
Bulgarische Gesetze und Rechtsverordnungen
Internationale Rechtsakte
Berichte
Regelmäßige Berichte der Europäischen Kommission
  My.Europe.bg
  Benutzername:
  
  Kennwort:
  
  
Registrierung
vergessenes Kennwort
Was ist my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Kontakt
Partner
Partner Medien
herunterladen
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

  • A+
  • A-
28-03-2009

Стартира кампания на ЕП за по-голяма активност на Евроизбори 2009

Европейският парламент започва масирана информационна кампания във всички 27 страни – членки на ЕС, под мотото „Европейски избори – ти решаваш”. Шестите избори за депутати в ЕП ще се проведат между 4 и 7 юни 2009 г. България и Унгария са единствените страни в ЕС, които все още не са определили датата си за гласуване.

Кампанията на ЕП ще струва 18 милиона евро или 5 евроцента на човек, разделено на броя на потенциалните избиратели в ЕС – посочи Михаил Христов от Информационния офис на ЕП в България. – В нея се залага на различни информационни форми – медии, интернет, пощенски картички, билбордове, триизмерни инсталации за по важни за гражданите на ЕС теми като енергетика, сигурност, транспорт, граници, безопасност на храни и стоки и т. н. Официалният плакат с логото на кампанията на ЕП за евроизборите изобразява звезда в жълто на син фон, подобно на знамето на ЕС.

В България в района на Националния дворец на културата в София ще бъде поставена една „избирателна кабина” с аудиовизуално оборудване като тази в Брюксел. В нея всеки ще може да влезе, да се информира и изрази мнението си по въпроси, свързани с ЕС и работата на ЕП. Те ще се обработват на всички езици в ЕС и ще се излъчват в 3-те центъра на Общността: Брюксел, Страсбург и Люксембург. У нас се залага още на две големи триизмерни инсталации с провокативни изображения и текст. Едната ще е по темата защита на потребителите, а другата – по темата граници и сигурност.

„В България ще има билбордове в още 8 български града – добави Михайл Христов. - В 11 български кина ще се прожектират твклипове. Ще има тв- и радиоклип, който ще се излъчва по медиите, съгласни да напрамят това безплатно. Ще се раздават пощенски картички и плакати. Освен това ще има и една обиколка, озаглавена „Вашето първо гласуване за Европейски избори”. Това ще са хепънинги в 8 университетски града, насочени главно към младежи-студенти. Те ще бъдат в седмиците преди изборите за ЕП. Ще продължат да се провеждат и т. нар. граждански форуми. В 14 града на България има центрове „Европа директно” на ЕК. Те ще се включат активно и ще раздават и разпространяват всички тези материали. Всичко това влиза в институционалната кампания на ЕП. Тя е само допълнение и фон на истинската кампания за евроизборите, която ще правят политическите партии и техните кандидати. Тук никъде не пише гласувайте за левите, десните, либералите, центристите или другите. Кампанията просто напомня на хората, че на определена дата има избори и те могат, дори и оставайки в къщи, да изразят отношението си към местната власт, но същевременно и към ЕС. Но и че те могат да пуснат бюлетина за избраната от тях кандидат-политическа листа, защото от гласа на хората, участвали в тези избори, се излъчва Европарламентът, който решава всички тези въпроси.”


„За първи път ЕП организира една обща информационна кампания, свързана със събуждането на активността на европейските граждани за предстоящите европейски избори – каза за Радио България българският евродепутат в АЛДЕ Биляна Раева. – В следващите няколко месеца ние ще видим една обща информационна кампания със специални материали и послания, с разказа за това какво прави ЕП за европейския гражданин, с т. нар. „кутии за избор”, които ще пристигнат от началото на април в София, Пловдив, Бургас и Варна на специални места. Това са мини информационни центрове, където всеки може получи информация, в т. ч. за момент да влезе и в „кожата” на евродепутат – да гласува и да преглежда документи, което е доста интересно. Кампанията се прави именно заради това да направим ЕП по познат за гражданите. Защото не само активността в България, но и на други места в ЕС не е много висока. Целта е да обясним по какъв начин нашето всекидневие зависи от решенията, които се взимат в ЕС”.

На евроизборите през юни т. г. 375 милиона европейци с право на глас ще изберат 736 евродепутати от 27 страни-членки. От тях 17 ще са от България.

Татяна Обретенова


 
Заедно
Aktuelles
 
 
 
    mehr 
Analysen
 
 
 
    mehr 
Nachrichten
 
 
 
    mehr 
Im voraus
 
 
 
    mehr 
Interviews
 
 
 
    mehr 
Die EU-Fonds für Bulgarien
 
 
 
    mehr 
Neueste Artikel
 
    mehr 

Ein Projekt von Europäisches Institut | Centre for policy modernisation | EUROPEUM Institute for European Policy |
| Datenschutzerklärung | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Das Informationssystem wurde verwirklicht mit finanzieller Unterstützung von OSI und OSF – Sofia




Tyxo.bg counter