Europe.bg
  Home - News & Events - Analyses
  NAVIGATION
EUROPE Gateway live
News & Events
Tenders
European union
Bulgaria - EU
Negotiations
Programmes and Projects
FAQ
Library
Gateway EUROPE – About us; Code of Ethics
Surveys
European Parliament 2007
Road Safety
Highlights
Analyses
Interviews
EU History
EU institutions
EU member states
Acceding countries
Associated countries
Activities
EU Treaties
Chronology
Key documents
EU institutions
Financial bodies
Advisory bodies
Inter institutional bodies
Decentralised bodies of the European Union (agencies)
EU Chairmanships
Regular Reports
Accession Treaties
Founding Treaties
History
Activities
Accession Partnerships
Chapters
National positions
Common positions of the member states
Implementation
Accession Treaty
Chapter 1 Free movement of goods
Chapter 2 Freedom of movement for persons
Chapter 3 Freedom to provide services
Chapter 4 Free movement of capital
Chapter 5 Company law
Chapter 6 Competition policy
Chapter 7 Agriculture
Chapter 8 Fisheries
Chapter 9 Transport policy
Chapter 10 Taxation
Chapter 11 Economic and monetary union
Chapter 12 Statistics
Chapter 13 Social policy and employment
Chapter 14 Energy
Chapter 15 Industrial policy
Chapter 16 Small and medium-sized undertakings
Chapter 17 Science and research
Chapter 18 Education and training
Chapter 19 Telecommunications and information technologies
Chapter 20 Culture and audio-visual policy
Chapter 21 Regional policy and co-ordination of structural instruments
Chapter 22 Environment
Chapter 23 Consumers and health protection
Chapter 24 Co-operation in the fields of justice and home affairs
Chapter 25 Customs union
Chapter 26 External relations
Chapter 27 Common foreign and security policy
Chapter 28 Financial control
Chapter 29 Financial and budgetary provisions
Chapter 30 Institutions
Chapter 31 Other
Monitoring reports
Regular Reports
Pre-accession financial instruments
EU Programmes
Ispa Programme of the EU
Sapard Programme of the EU
PHARE Programme of the EU
SAPARD Measures
Bulgaria-destined funds
Strategies
Legislation
Plans and programmes
Publications
Europe from A to Z
National strategies
Regional strategies
Municipal strategies
Bulgarian acts of government
International acts
Reports
Regular reports of the EC
Progress reports
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Analyses

RSS
  • A+
  • A-
18-09-2013

Позиция на Министър-председателя на Република България г-н Пламен Орешарски и на Президента на Република България г-н Росен Плевнелиев по кризата в Сирия

България категорично осъжда извършената на 21 август т.г. атака с химически оръжия в предградията на Дамаск. Тази атака е нарушение на международното право и престъпление срещу човечеството.

Категоричен отговор от страна на международната общност ще потвърди неприемливостта на подобни действия и ще съдейства за предотвратяване на евентуално следващо използване на химически оръжия, както и на тяхното разпространение.

Следим с внимание предприетите в рамките на ООН действия, включително представянето на доклада на екипа на ООН/ОЗХО за атаката на 21 август. Недвусмисленото тълкуване на този доклад ще съдейства за ефективни действия от страна на международната общност и за предприемането на по-нататъшни мерки.

Присъединяваме се към предприетите усилия, насочени към фокусирането на вниманието на международната общност върху въпроса за неупотребата на химически оръжия, както и заявената решимост да бъде предотвратено използването на такива оръжия в бъдеще. Възприемаме тези усилия като доказателство за наличието на воля за възобновяването на мирния процес.

Оценяваме положително поставянето под международен контрол на химическите оръжия на Сирия. Инициативата трябва да осигури прозрачност и контрол от страна на международната общност и да даде необходимите гаранции за неизползване в бъдеще на химически оръжия в тази страна. Тя следва да постигне реален резултат, а не да бъде използвана за печелене на време от страните в конфликта.

В този контекст оценяваме високо постигнатите в Женева договорености между държавния секретар Кери и външния министър Лавров по отношение на количествата на притежаваните от сирийското правителство химически оръжия и сроковете за тяхното унищожаване. Тези договорености следва да бъдат бързо изпълнени, както и така приетата обща рамка за решаването на проблема бъде конкретизирана и подкрепена от ООН, обвързваща страните по конфликта и предвиждаща санкции в случай на нейното неизпълнение. Като страна по Конвенцията за забрана на химическото оръжие, България е готова да даде своя принос в практическото им прилагане.

Като потвърждава заявената от ЕС на 7 септември т.г. във Вилнюс обща позиция на страните-членки, България се присъединява и към Съвместната декларация на Г-11 от Санкт Петербург. 

Политическо решение може да сложи край на кризата в Сирия. ООН може и следва да поеме водещата роля и да изпълни своята отговорност за намирането на политически изход от кризата. Дипломатическите усилия следва да бъдат насочени към реализирането на инициативата за втора мирна конференция в Женева. Едно мирно решение на конфликта ще предотврати нови жертви и ще предостави възможност бежанците да се завърнат по родните си места.



News & Events
Highlights
Analyses
Interviews


 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.



Tyxo.bg counter