Europe.bg
  Home - News & Events - Analyses
  NAVIGATION
EUROPE Gateway live
News & Events
Tenders
European union
Bulgaria - EU
Negotiations
Programmes and Projects
FAQ
Library
Gateway EUROPE – About us; Code of Ethics
Surveys
European Parliament 2007
Road Safety
Highlights
Analyses
Interviews
EU History
EU institutions
EU member states
Acceding countries
Associated countries
Activities
EU Treaties
Chronology
Key documents
EU institutions
Financial bodies
Advisory bodies
Inter institutional bodies
Decentralised bodies of the European Union (agencies)
EU Chairmanships
Regular Reports
Accession Treaties
Founding Treaties
History
Activities
Accession Partnerships
Chapters
National positions
Common positions of the member states
Implementation
Accession Treaty
Chapter 1 Free movement of goods
Chapter 2 Freedom of movement for persons
Chapter 3 Freedom to provide services
Chapter 4 Free movement of capital
Chapter 5 Company law
Chapter 6 Competition policy
Chapter 7 Agriculture
Chapter 8 Fisheries
Chapter 9 Transport policy
Chapter 10 Taxation
Chapter 11 Economic and monetary union
Chapter 12 Statistics
Chapter 13 Social policy and employment
Chapter 14 Energy
Chapter 15 Industrial policy
Chapter 16 Small and medium-sized undertakings
Chapter 17 Science and research
Chapter 18 Education and training
Chapter 19 Telecommunications and information technologies
Chapter 20 Culture and audio-visual policy
Chapter 21 Regional policy and co-ordination of structural instruments
Chapter 22 Environment
Chapter 23 Consumers and health protection
Chapter 24 Co-operation in the fields of justice and home affairs
Chapter 25 Customs union
Chapter 26 External relations
Chapter 27 Common foreign and security policy
Chapter 28 Financial control
Chapter 29 Financial and budgetary provisions
Chapter 30 Institutions
Chapter 31 Other
Monitoring reports
Regular Reports
Pre-accession financial instruments
EU Programmes
Ispa Programme of the EU
Sapard Programme of the EU
PHARE Programme of the EU
SAPARD Measures
Bulgaria-destined funds
Strategies
Legislation
Plans and programmes
Publications
Europe from A to Z
National strategies
Regional strategies
Municipal strategies
Bulgarian acts of government
International acts
Reports
Regular reports of the EC
Progress reports
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Analyses

RSS
  • A+
  • A-
13-11-2013

Предлага се законова рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване

В същото време стана ясно, че въвеждането на електронното правителство отново се отлага.

На днешното си заседание кабинетът Орешарски одобри проект на Закон за изменение и допълнение на Административно процесуалния кодекс. Той е разработен в изпълнение на една от мерките на правителството за намаляване на регулаторната тежест.

Предлаганите със законопроекта нормативни промени целят създаването на обща нормативна рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване, отчитайки новия подход на административните органи към реалностите в икономическия, обществения и личния живот в условията на новите технологии за комуникация. С цел налагане на единно разбиране се създава легална дефиниция за понятието „комплексно административно обслужване”, с която се определя кръгът от субекти, реализиращи административното обслужване.

Сроковете за предоставяне на административни услуги са изчерпателно уредени в АПК, като се предвижда да се намали срокът за предоставяне на услуги от 30 на 14 дни, освен в случаите, когато в закон не е предвидено друго.

Въвежда се забрана за административните органи да изискват предоставяне на информация или документи, които са налични при тях или при друг орган, както и задължение да ги осигуряват служебно за нуждите на съответното производство. По този начин се осигурява по служебен път цялата необходима информация за предоставянето на исканата услуга.

Разширява се достъпът до услугите чрез въвеждане на възможност за заявяване на услугата и по пощата, както и възможност за комбиниране на различните канали (електронен път, лицензиран пощенски оператор и на гише). Заявителят ще може по собствена преценка да избира формата и начина както за заявяването, така и за получаването на административната услуга, като те могат да бъдат различни за заявяването и за получаването.

Законът делегира на Министерския съвет правото да определи с тарифа таксите за комплексното административно обслужване.

Същевременно стана ясно, че крайният срок за пускане на първите електронни услуги на администрацията се отлага за пореден път. Обещанията на правителството това да стане от 7 януари 2014 г. няма да се изпълнят, тъй като дотогава не е възможно да бъде осигурено нужното за целта хардуерно и софтуерно оборудване, както и да бъде обучен персонал. Това стана ясно на семинар, посветен за електронното управление, организиран от транспортното министерство в Боровец, се казва в публикация на Капитал.

От транспортното министерство обявиха, че крайният срок 7 януари 2014 г. за пускане на първите електронни услуги няма да може да бъде спазен, защото дотогава няма да приключи процедурата за избор на доставчик на хардуер и софтуер за центъра на електронното правителство в Бояна. От тази дата трябваше да бъдат достъпни 50 административни услуги за София и 10 за Пловдив.

Тръжната документация за поръчките е готова и се очаква да бъдат пуснати до края на месеца. Първоначално доставката на хардуер и софтуер трябваше да струва около 660 хил. лв., но впоследствие се оказа, че са необходими 1.8 млн. лв. за центъра на е-управлението в Бояна. Разликата ще бъде осигурена от спестени средства по вече изпълнените поръчки.

"Крайният срок е 7 януари 2014 г., но ние няма да успеем да приключим навреме с процедурите за доставката на хардуер и софтуер", обясни Галя Иванова, ръководител на проекта за електронното правителство в МТИТС. Досега стойността на всички проекти по оценка на ведомството е 18 млн. лв., които се финансират по оперативна програма "Административен капацитет".

Освен това предстои нов проект по надграждане на е-правителството, в който ще бъде изградена верификацията на е-документите и е-идентичността, обяви зам.-министърът на транспорта Георги Тодоров. Ще бъде разработена и мобилна версия на портала e-gov.bg. Целият текст на Капитал може да прочетете ТУК.



News & Events
Highlights
Analyses
Interviews


 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.



Tyxo.bg counter