Europe.bg
  Home - News & Events - Analyses
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Analyses

RSS
  • A+
  • A-
01-06-2007

ГВА НЕ ОЧАКВА СЕРИОЗНИ ЗАБЕЛЕЖКИ ОТ ЕВРО-ПРОВЕРКАТА НА НОВИЯ ТЕРМИНАЛ НА ЛЕТИЩЕ „СОФИЯ”

ЕСАС проверява дали оборудването на европейските летища отговаря на минималните европейски изисквания за сигурност.

До 6 юни ще продължи започналата на 30 май проверка на новия терминал на летище София, съобщи за Портал ЕВРОПА Людмил Манасиев - Директор дирекция "Летища, авиационна сигурност и аеронавигационно обслужване", към Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА).

Новият ни терминал се проверява от експерти от Европейската конференция по гражданска авиация (ECAC). В тази проверка няма нищо необичайно, тя е стандартна. Сега ще се проведе т.нар. реална проверка на новия терминал, системите за сигурност, достъпа, мерките за проверка на багажи, информационните системи, посочи още той.

Манасиев поясни, че инспекцията е планирана и е един вид следствие на проверката, проведена през септември миналата година. Тогава бе проверен Терминал 1, бяха направени редица препоръки, голяма част от които са изпълнени. Тогава новият терминал все още не бе влязъл в експлоатация, ето защо имаше само устни препоръки, повечето от които също са изпълнени, допълни Манасиев за Портал ЕВРОПА.

От ECAC отказаха да коментират възможните резултати от проверката, както и евентуалните последствия в случай, че бъдат констатирани нарушения. Целта на проверките за сигурност е да осигурят сходството между документите на организацията и регулациите на Европейския Съюз. ЕСАС е създадена през 1955г. като междуправителствена организация, чиято цел е да помага за развиването на безопасна и ефективна европейска транспортна система. Сред задачите на организацията е да проверява дали оборудването за сигурността на европейските летища отговаря на минималните европейски изисквания, както и да помага в прилагането на необходимите мерки за сигурност. На интернет страницата на конференцията се посочва, че поддържа близки връзки с Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) и Съвета на Европа и че поддържа активно сътрудничество с институциите на ЕС.

„Не очакваме сериозни забележки, тъй като още през месец септември, когато бяха обсъждани мерките за сигурност за новия терминал, тези препоръки са взети под внимание. Основната бе, че системата за проверка се променя от децентрализирана в централизирана", каза представителят на ГВА.

По думите му преди европейските регулации са изисквали проверката да бъде централизирана, ето защо новият ни летищен терминал е бил проектиран именно така. Сега регулациите се промениха и ние съответно сме променили системите за сигурност, добави Манасиев. Първоначално терминалът бе проектиран за т.нар. „Шенгенски тип", в последствие - тъй като още не сме в Шенген - ни бе препоръчана централизирана проверка, което е осъществено с някои архитектурни изменения. „В момента отговаряме на всички европейски изисквания", категоричен е директорът на „Летища, авиационна сигурност и аеронавигационно обслужване" в ГВА.

голям размер
От летището посочват, че проектния дизайн на терминала предлага решения по отношение на бъдещото ни присъединяване към Шенген. Администрацията на Летище София ЕАД отговори детайлно на запитване на Портал ЕВРОПА за състоянието на сигурността на летището. В отговора на нашето запитване се посочва, че решенията за достъп до територията на летището, централизираната проверка на пътниците и багажите им, както и дейностите по сигурността, са в съответствие на Европейската регулация 2320/2002г.

В началото на седмицата вестник „Новинар" писа, че започват две проверки в авиационната сфера в България. Освен летище София, според вестника, специалистите от ЕСАС ще проверяват и как администрацията контролира привеждането на авиокомпаниите "Ер София", "Брайт Авиейшън Сървисиз", "Скорпион Еър" "Хели Еър" и "Вега Еърлайнз" към европейските стандарти, коментира „Новинар". Петте авиокомпании бяха спрени от полети, за да не попаднат в черния списък на ЕС.

ГВА е направила предписания на авиокомпаниите, какво трябва да изпълнят за подобряване системата за техническо обслужване на самолетите, по програмата за безопасност и предотвратяване на авио-произшествия и други изисквания. Ако ЕСАС не възстанови правата на някой от 5-те превозвача, те могат да се регистрират в друга държава по правилата на местното законодателство и да получат право да летят до ЕС. "Вега Еърлайнс" вече е подала документи за регистрация в Македония, съобщи пресата в Скопие преди дни. Компанията обаче не е поискала отписване от българския регистър.



News & Events
Highlights
Analyses
Interviews


 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.