Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
19-09-2007

СПОРОВЕ ЗА ВРЕДНИТЕ ЕМИСИИ В АВИАЦИЯТА НА СРЕЩАТА НА ICAO

Подготвяните мерки за намаляване на вредните емисии в авиацията създават дълбоко разделение сред участниците в 36-та среща на Международната организация за гражданска авиация (ICAO), започнала в Монреал във вторник, съобщава АФП.

Представители на 190 страни се срещат в Канада през тази седмица за да решат какъв курс да поемат за ограничаването на емисиите СО2, докато ЕС се подготвя да вземе едностранни мерки за да принуди авиокомпаниите да замърсяват по-малко.

„Големият въпрос, доминиращ разговорите тази година, е увеличените емисии въглероден двуокис от авиокомпаниите", заяви говорителят на ICAO Денис Чанън. Той отбеляза, че вече е постигнато съгласие за новите мерки за безопасност и сигурност в авиопревозите.

„Не можем обаче да предвидим как ще се развият разговорите за емисиите. Обикновено мога да подготвя съобщение за медиите няколко седмици предварително, обявяващо новите насоки, но не и този път", посочи той пред Франс прес.

Очаква се Канада, САЩ, Австралия, Китай, Бразилия и Индия да се противопоставят на предложението на ЕС за включването на авиацията в търговията с емисии.

В словото си, генералният секретар на ICAO Роберто Кобе Гонзалес изглеждаше критичен към европейските сили: „В свят, изкушен от едностранни действия на национална и регионална основа, не трябва да забравяме, че авиацията по дефиниция е международна и може да се развива само чрез международни действия".

По данни на ICAO, която е към ООН, над 2.2 млрд. души са летели през миналата година. Гражданските полети в момента са отговорни за два процента от емисиите парникови газове. Въпреки подобренията в отделянето на газове от повечето самолети, емисиите са се увеличили драматично заради появата на евтините полети, твърди организацията.

Авиолиниите не са включени в лимитите на въглероден двуокис по протокола от Киото. ICAO е натоварена със задачата да се справи с вредните емисии от самолетите, но до сега е създала само доброволни насоки за намаляването на емисиите.

През миналата година ЕС заплаши едностранно да наложи ограничения на емисиите за всички граждански полети, кацащи на територията на съюза и да принуди авиокомпаниите да се включат в схемата за търговия с емисии.



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.