Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
26-07-2008

Заради братската далавера във ФРПИ, Брюксел спира пари и по Оперативна програма "Транспорт", разкрива вестник "Сега"

Провалът по ИСПА е послужил като предупредителен сигнал за спиране на парите от Кохезионния фонд за ОП "Транспорт". Досега никой от управляващите не е признал публично за новия удар на Брюксел, пише в-к "Сега".

Заради сигналите за злоупотреби във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ) се спира финансирането от ЕК на Оперативна програма "Транспорт". Тя получава средства от Кохезионния фонд, предназначен главно за транспорт и екология в слаборазвити райони. България има шест слаборазвити по европейските стандарти района. Този фонд е продължение на предприсъединителната програма ИСПА, която бе замразена още на 24 януари 2008 г. заради братската далавера за 120 млн. лв. между ФРПИ и фирма "Биндер", както и заради уличаването на двама подкупни служители в пътния фонд.
 
Вестник "Сега", цитиран от kafene.net и "Дарик", съобщи, че ЕК е замразила още 1.6 млрд. евро по ОП "Транспорт". Тази сума е извън спрените вече 825 млн. евро по предприсъединителните фондове ИСПА, ФАР и САПАРД. Вижте ТУК статията на вестник "Сега", както и читателските мнения във форума на авторитетния всекидневник.

Така сумарната загуба на страната заради корупцията може да надхвърли дори бюджетния излишък, който тази година се очертава да бъде 5 млрд. лв. (около 2.5 млрд. евро).

На 22 юли 2008 финансовият министър Пламен Орешарски е получил писмо от главния директор на Главна дирекция "Регионална политика" Дирк Анер, в което пише, че заради сигналите за злоупотреби във фонд "Републиканска пътна инфраструктура" (ФРПИ) се спира финансирането от ЕК на Оперативна програма "Транспорт".

Досега никой от управляващите не е признал публично за новия удар на Брюксел. В. "Сега" обаче разполага с писмото до Орешарски, разпратено с копия до регионалния министър Асен Гагаузов и транспортния министър Петър Мутафчиев, които си поделяха отговорността за управлението на ФРПИ, пише още kafene.net.
 
Дирк Анер пише: "ФРПИ е единственият бенефициент на цялата приоритетна ос в Оперативна програма "Транспорт" за периода 2007-2013 г. с бюджет от над 1 млрд. евро. Сигурен съм, че ще се съгласите, че би било неприемливо да продължат плащанията при наличието дори на най-малко подозрение относно честността на ФРПИ, като се има предвид тежестта на нередностите, открити в текущите проекти по Кохезионния фонд, както и случаите на злоупотреби и конфликт на интереси".
 
Ревизиите на Сметната палата и на KPMG установиха гигантски нарушения и данните от тях бяха пратени в прокуратурата. Въпреки това министър Гагаузов продължи да настоява, че във фонда всичко е наред и че докладът на KPMG е писан от изрезки по вестниците.
 
По в-к "Сега", "Дарик" и Kafene.net. Заглавието е на редакцията на Портал ЕВРОПА.
 
Още по темата: Застрашени ли са от спиране и парите по Оперативна програма "Административен капацитет"? Вижте публикация на вестник "Капитал"!

 
Реакция: Не са спрени парите по ОП „Транспорт”, каза вицепремиерът Меглена Плугчиева в Банско. Писмото от Брюксел не третира този въпрос. Всички оперативни програми са в процес на оценка на съответствие. По тях България работи с авансови средства. Очаква се другата седмица на сайта на МС да бъде качена информация за напредъка по всички оперативни програми от месец май тази година до сега. (Агенция "Фокус")


 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.