Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
29-05-2009

Българският тираджия - новата заплаха за западните работници

"Полският водопроводчик е мъртъв, да живее българският тираджия!", четири години след референдума за Европейската конституция, старото заиграване със страха от другия и инвазията на източноевропейците отново е тук. Този път на гърба на България, коментира електронното издание Кафе Бабел.

Поводът е телевизионно участие на френския евродепутат и евроскептик Филип дьо Вилие, председател на Движение за Франция.

В материала той предупреждава за опасността от изнасяне на производства в чужбина и социален дъмпинг, като изтъква, че "българинът яде само два пъти в седмицата" и "спи само по четири часа на ден". Изданието иронизира, че става дума едва ли не за свръх-човек, генетично модифициран от Европейската комисия и имащ за цел да навреди на френските работници.

Дьо Вилие пръв раздуха "заплахата полски водопроводчик" през 2005 г. Тогава професията плюс националността се превърна в нарицателно за нископлатен имигрант, възползвал се от разширяването на ЕС на изток и отнемащ работата на французите.

Статията припомня и изказването на датския евродепутат Моргенс Камре, че българите и румънците не са достатъчно интелигентни, за да поемат ролята си в Европейския съвет.

Определено кампаниите за европейските избори си приличат много по своята посредственост. но това, което трябва да притеснява тези двама овластени еврофили, е това, че българите хранят по-голямо доверие в Брюксел, отколкото в собственото си правителство. Те, българите, съзират у Европейския съюз начин да намалят корупцията и останалите проблеми на своята държава. Тази тяхна визия е твърде далечна от гледната точка на Вилие, коментира изданието.

На снимката: Образът на полския водопроводчик беше използван от противниците на проекта за европейска конституция по време на кампанията преди референдума за във Франция през 2005 г. В последствие полският водопроводчик се превърна в рекламно лице на Полша. Специално нает актьор рекламираше във Франция и в ЕС туристическите предимства на Полша. 



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.