FINANCIAL TIMES: БЪЛГАРСКАТА АВИАЦИЯ ПОД КАРАНТИНА
Българският авиационен сектор ще бъде поставен под карантина, след присъединяването на България към Европейския съюз на 1 януари 2007 г. , съобщава Financial Times, цитиран от News.bg.
Това става след като инспекторите от Брюксел установиха "сериозни недостатъци" в процедурите по техническата сигурност на полетите.
Страната също така ще бъде предупредена, че 55-те съветски самолета, с които оперират българските авиокомпании, могат да бъдат "приземени" докато не успеят да покрият европейските стандарти.
Очаква се Европейската Комисия да подкрепи днес апела на еврокомисаря по транспорта Жак Баро за прилагане на най-строги мерки по безопасност, налагани някога, отбелязва изданието.
Според него българските авиокомпании не разполагат с необходимия технически капацитет и човешки ресурси, с които да осъществяват безопасни полети.
Баро е притеснен и от факта, че България е направила твърде малко за подобряване на техническата сигурност на полетите след миналогодишния доклад на ЕС по въпроса.
Независимо от това еврокомисарят няма да съветва европейските граждани да не използват услугите на българските авиокомпании, както и засега няма да забрани полети от България от и към ЕС.
Т. нар. „предпазни мерки" обаче ще поставят България извън европейския авиационен пазар, което означава, че страната ни ще бъде третирана като тези от Третия свят. България ще трябва и да уговаря двустранни споразумения с всяка страна членка на ЕС коментира Financial Times.
Ако положението не се подобри, Баро има правомощията да извади някои превозвачи от европейския пазар. Експерти от ЕС ще упражняват строг мониторинг върху автолиниите ни.
Под особено наблюдение ще бъдат поставени 55 самолета, осъществяващи вътрешни полети. Ако до март 2007 г. те не отговарят на европейските стандарти за сигурност, ще бъдат извадени от експлоатация.
Освен с българската авиация, ЕК ще се занимава с определянето на обеми изгорели газове, които авиокомпаниите да могат да произвеждат в небето на Европа от следващата година. Компаниите, които превишат лимита си, ще могат да купуват от други фирми допълнителни кредити. Очаква се първоначално тези изисквания да се отнасят за европейските компании и постепенно да включат всички полети в Европа.