Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
20-12-2006

FINANCIAL TIMES: БЪЛГАРСКАТА АВИАЦИЯ ПОД КАРАНТИНА

Българският авиационен сектор ще бъде поставен под карантина, след присъединяването на България към Европейския съюз на 1 януари 2007 г. , съобщава Financial Times, цитиран от News.bg.

Това става след като инспекторите от Брюксел установиха "сериозни недостатъци" в процедурите по техническата сигурност на полетите.

Страната също така ще бъде предупредена, че 55-те съветски самолета, с които оперират българските авиокомпании, могат да бъдат "приземени" докато не успеят да покрият европейските стандарти.

Очаква се Европейската Комисия да подкрепи днес апела на еврокомисаря по транспорта Жак Баро за прилагане на най-строги мерки по безопасност, налагани някога, отбелязва изданието.

Според него българските авиокомпании не разполагат с необходимия технически капацитет и човешки ресурси, с които да осъществяват безопасни полети.

Баро е притеснен и от факта, че България е направила твърде малко за подобряване на техническата сигурност на полетите след миналогодишния доклад на ЕС по въпроса.

Независимо от това еврокомисарят няма да съветва европейските граждани да не използват услугите на българските авиокомпании, както и засега няма да забрани полети от България от и към ЕС.

Т. нар. „предпазни мерки" обаче ще поставят България извън европейския авиационен пазар, което означава, че страната ни ще бъде третирана като тези от Третия свят. България ще трябва и да уговаря двустранни споразумения с всяка страна членка на ЕС коментира Financial Times.

Ако положението не се подобри, Баро има правомощията да извади някои превозвачи от европейския пазар. Експерти от ЕС ще упражняват строг мониторинг върху автолиниите ни.

Под особено наблюдение ще бъдат поставени 55 самолета, осъществяващи вътрешни полети. Ако до март 2007 г. те не отговарят на европейските стандарти за сигурност, ще бъдат извадени от експлоатация.

Освен с българската авиация, ЕК ще се занимава с определянето на обеми изгорели газове, които авиокомпаниите да могат да произвеждат в небето на Европа от следващата година. Компаниите, които превишат лимита си, ще могат да купуват от други фирми допълнителни кредити. Очаква се първоначално тези изисквания да се отнасят за европейските компании и постепенно да включат всички полети в Европа.



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.